Nästansyster

Jag har nyss pratat med min nästansyster A. Hon är precis lika galen i julen som jag och vi är i full färd hela året med att köpa julklappar och lägga "på stack" som vi brukar säga. Det är väldigt praktiskt, när man som vi gärna slösar och ger bort mycket och för en enda gångs skull frossar. Det är faktiskt enda gången på hela året, alla högtider inberäknade, som både hon och jag verkligen frossar i ordets rätta bemärkelse. FROSSAR!!!!! En av dödssynderna och vi gör det med STORT VÄLBEHAG!!!!!!! Så är det bara!

Visar väl en bild av hur det kan se ut så kan alla julhatare och moralister förfasa sig över frosseriet ! ! ! Tyvärr är den lite otydlig och där finns även den numera kära änglakatten liggande på vakt så inget paket försvinner.
Han fick också julklappar på sin tid, oftast 2 - 3 stycken.



Praktiskt sa jag, det är det, för inte tusan går det att frossa om man ska vänta med inköpen till efter andra, tredje advent. Det har i alla fall inte jag råd med.
Alltså stackar vi på oss allt möjligt och omöjligt till kommande julfröjder. Jag brukar slå in mina paket kontinuerligt under året och  skriva små kryptiska lappar som jag sticker in under snöret el dyl. Det kan då gå ett halvår eller mer tills dagen kommer då jag ska tyda mina "koder" om paketets innehåll. Ett ex en jul: "Samma som MJ f b" = Bokstöd som ser ut som elefanter. (MJ en kär väninna som samlar på elefanter), ett annat "AC t J"=renkött till dottern, då står AC för Västerbotten där köttet kommer ifrån osv. Så håller jag på och det händer inte bara en gång att jag inte har en aning om hur jag ska lösa bokstavschiffret utan måste öppna paketet.

Igår när jag pratade med nästansystern berättade hon om sitt nya, superperfekta system. Hon skriver en siffra på en lapp på paketet, sen har hon en liten bok där hon skriver in siffran och vem det är till och även i någon form vad det innehåller. 
Eftersom vi pratar i princip varje dag fick jag en utvärdering idag när jag ringde. Jag kan väl säga, att entusiasmen över det perfekta systemet hade falnat. Antar att det blev väldigt många lappar med tanke på mängden klappar och att hon förutom mig har minst 10 personer till som ska ha allt från 1 till minst 20 julklappar.

Jag kodar vidare och fortsätter försöka lista ut vad det är i paketen som ligger nere i korgsängen och väntar.

Kommentarer
Postat av: Anna Kallova

Käraste syster!

Där slog du huvudet på spiken (märkligt uttryck). Du glömde dock bort allt letande efter julklappar som är gömda på de mest udda ställen! Vips så är det dags att skicka iväg en hög och då finns de plötsligt inte längre, kanske är det tomten som har varit i Orsa och hämtat dem.........

2008-12-05 @ 05:55:21
URL: http://leontina.blobb.se
Postat av: Suss

Om vi inte varit födda olika årtal skulle jag nästan kunna tro att vi var enäggstvillingar, för jag vet EXAKT hur du tänker. OCH, jag vet att du vet detsamma om mig! Julen är bra härlig!

2008-12-05 @ 13:30:21
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0