SNOR



Idag är jag inte glad! Vår planerade Norgeresa över nyår har snorat inne. Jag är som f.d. Umebo van vid att vissa aktiviteter kan snöa inne, inte snora inne, men idag är det ett faktum.

Vi är helt enkelt för sjuka för att kunna följa med till våra kompisars fina stuga i Norge. Tack och lov tänker de inte ge upp, vi ska med dit när det nu blir, men för tillfället håller vi en väldigt låg profil, stannar inomhus och snyter oss.

Det är mest horisontalläge som gäller, kärestan har förmåga att sova lite här och där, själv ägnar jag mig åt att nysa och snyta mig, nästan mer än jag låter bli. Jag undrar varför jag inte går ner ett enda hekto, när jag snyter ut flera kilo äcklus ur näsan? Och hur hinner kroppen producera allt läbbigt som ska ut?

Jag har ganska lätt att börja blöda näsblod (dåliga arvsanlag på moderns sida, mormor och mor var likadana). Gissa om jag tänker på Calle Bildts yttrande i en tidigare valrörelse, när jag snyter mig. Han pratade om en röd-grön röra, det är vad jag åstadkommer just nu, inte alls kul!

Just nu tycker jag så synd om mig att jag rent av tycker dubbelsynd om mig. Jag skulle kunna trösta mig genom att proppa i mig en massa godis - choklad och mumsigheter, men jag vill inte ha nånting. Jag vill bli snorfri! Det ordet finns nog inte och jag är det definitivt inte! Vad trist att vara jätterisig och inte ens vilja äta Toblerone, Dajm, Marianne, Salt och blandat, Dumle, marsipangris osv.

Äh, jag går i ide! 

Kommentarer
Postat av: Inga M

Det där idet verkar inte helt fel i Ditt läge!

2008-12-31 @ 00:50:44
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, idag har jag krupit ut lite grann ur idet, snyter mig inte oavbrutet, något bättre m a o.



Har ätit en julskinkmacka och en ynka liten chokladbit av Toblerone efteråt. Nu är jag nöjd och tycker att det nya året kan få komma om några timmar.



Sonen ringde på em från 2009, kl 01.00, ombord på en segelbåt i Sydney där de firat nyår. Äckligt, eller hur? Avundsjuk? JAG?

2008-12-31 @ 19:01:46
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0