Städning

NU!!!!!!!!

Nu har jag städat färdigt så nu kan julen rassla in här när den vill. Jag hade som vanligt en vision hur dagen skulle se ut och som vanligt blev det inte så.

För det första steg vi inte upp i ottan, utan det blev en helt vanlig seglördag med "Ring så spelar vi", medan vi ömsom sov, ömsom lyssnade. Sen en snabbis in i duschen för min del innan klockan blev 10, medan kära mannen fixade en superb frukost och så kastade vi oss över Melodikrysset. Vi brukar klara det, men idag gick vi bet på ett par frågor.

Jag som börjar med julklappsinköpen på mellandagsrean, har sen i november tjatat på särbon att han ska köpa sina julklappar. Idag var det dags! Det är dock 4 dagar kvar till julafton, så han har förbättrat sig avsevärt. Förra året tror jag han gjorde sina inköp 2 dagar innan.

Vi valde stan istället för Mariebergs köpcenter och det visade sig vara klokt. Inte alls mycket folk för att vara sista lördagen innan jul och på bara en dryg timme hade vi klarat av alla ärenden. Jag hann även köpa en luvtröja - de som förr (på min tid) hetter munkjacka.

Med tanke på städningen som väntade på att få sitt avslut föreslog jag en fika på Java! Min käre man nappade på det utan protester och det var verkligen MUMS FILIBABBA! Jag åt hallonpaj med vaniljvisp och han en ganska stor blåbärsbulle med strösocker på.



Det blev väldigt bra proportioner på dessa två bilder, speciellt med tanke på att jag fick höra vilken enormt stor pajbit jag ätit, medan han bara ätit en liten bulle. Den diskussionen hade vi när jag påtalade att jag var hungrig när klockan började närma sig 18.00.


Jag var nämligen iväg på en helt underbar begivenhet på eftermiddagen. Jag helt enkelt ignorerade snabeldraken som låg beredd i hallen på övervåningen och gick till St Mikaelskyrkan. Där hade "The English Speaking Club of Örebro" "CHRISTMAS CAROL SERVICE".  Det var alltså en gudstjänst på engelska där det sjöngs en massa carols. Det som jag tycker är så härligt. Det allra bästa var att vi fick sjunga med i varenda en. Jag gick dit för att lyssna och njuta och istället fick jag sjunga och njuta. MMMMMMmmmmm, vad jag är full av jul just nu! Nu ska jag gå ner och tomta lite tror jag. Särbon har bänkat sig för att se på Svensson, Svensson. Jag kan nöja mig med att lyssna medan jag grejar, som det heter i vår familj!

Slutstädningen gjorde jag mellan 16 - 18!

Kommentarer
Postat av: Inga M

Grattis till slutstädning!

Här drar vi ut på det i det oändliga! Jag börjar julstäda före första advent och så pågår det lite nu och då. Jag måste erkänna att gubben tar merparten av det. På min lott faller att planera för maten. Fast vi lagar ofta tillsammans förstås.



Idag är en sista mellandag innan gästerna börjar anlända och det tar fart på allvar. Dotter kommer imorgon kväll från ett snöigt Umeå till vår grönskande jul. Hoppas det går bra. Och gossarna kommer på tisdag. Vi ska alltså för en gångs skull ha alla barnen hemma på julaftonen. Modren säger sig också vilja vara med och tror att hon ska orka, i alla fall en stund. Svärmor kommer också. Om vi därtill lägger de två barnbarnen så blir huset fullt misstänker jag.



Hur fixar Du avståndet till Australien? Blir det webkamera eller nåt? Det vet jag att vi hade när Mattias var i LA. Och jag stod där och grät och tjöt av lycka över att ha honom med oss på julafton. Mammor är så patetiska!



Ha det gott med julstöket! Och hälsa till gubben förstås.

2008-12-21 @ 13:09:52
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Vi fick julkort från barnen i Australien och jag insåg då hur lik min mor jag är. Jag började grina bara jag läste det han skrivit. Jag längtar efter dem och nästa jul hoppas jag de är med. Lyckliga ni som är allihopa! Hoppas ni också får det jättehärligt! KRAM o hälsa man och mor, även de av dina barn som tycker sig veta vem jag är.

2008-12-22 @ 11:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0