Bishop Arms

Jag har varit på After Work med min goda vän I-M. Hon är en relativt ny bekantskap som jag tycker mycket om och vi har så roligt när vi träffas.

Nu hade vi hittat en eftermiddag när vi båda kunde gå på s.k. after work på puben och så blev det också. Vi hade bestämt att den som kom först skulle rusa in och "paxa" de sköna fåtöljerna vid den öppna spisen med  den konstgjorda brasan. Jag som är en sällsynt frusen art av människosläktet tänkte att det nog kunde värma lite, även om det bara är fejk. Följaktligen såg jag till att jag stod utanför och stampade 16.55. Det var många där som ville in, men om det nu beror på vassa armbågar, bra spurt eller ren tur var jag i alla fall först vid fåtöljerna, trots att jag ingalunda gick in först. I-M kom bara 5 minuter senare och vi slog oss ner i varsin fåtölj för att bestämma vad vi skulle ha.  (Fejkbrasan var släckt).

Jag dricker absolut inte vin, men gärna öl och helst med rätt så mycket beska. Det fick bli en Gambrinus. I-M ville ha ett glas vitt och något att äta. Jag som testat deras Ceasarsallad sen tidigare rekommenderade den, för den är verkligen god, i synnerhet med kräftstjärtar. Jag hade ätit hemma, så jag nöjde mig med öl.

Vi blev sittande där i 3 timmar och hann prata en hel del. Hon är en väldigt spänstig person, är ute och joggar, går på gym och tränar och äter en bl a en bra frukost. Det tycker jag också att jag gör, så jag talade stolt om att jag minsann bara åt nyttigheter på morgonen, dvs en tallrik youhurt med 1 matsked av vardera kruskakli, havrekli, krossat linfrö och solrosfrö. Fast, jag medgav att jag köper lättsockrad youhurt med citronsmak - är otroligt förtjust i citron.
Hon kontrade raskt med en tallrik yoghurt naturell - lätt dessutom (fast det är nog min också tror jag), ett mått, hur stort det nu var, med norskt havrekli och ett dito med något annat osötat frö eller kli. Oj, tyckte jag, det var då väldigt nyttigt och plötsligt kände jag mig lätt syndfull som köper och äter lättsockrat.
Då kom det allra bästa! Jo, hon kom på att hon toppar med något verkligt gott uppepå allt osötat och gissa vad ! ! ! ! ! ! !  Torkade nässlor! Gissa om jag fick ett skrattanfall. Jag talade om att detta var jag bara tvungen att skriva om på bloggen. Jag hade förväntat mig en halv dl oboy eller krossade kaksmulor eller något sånt, men torkade nässlor! Jaja, vi har alla olika smak och jag har skrattat gott ikväll kan jag tala om.
Förresten, för att vara riktigt ärlig händer det att hon tar lite hallon som alternativ till nässlorna.

Nästa gång vi ses på After work ska vi fortsätta lösa diverse livsgåtor ännu ej upptagna till ytan!
Kram på dig I-M och jag önskar dig en god frukost om så där 8 timmar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0