Klockrike

Nu tror jag snart att stoppuret stannar för målgång i klockracet.  Ett stoppur är väl förresten också ett slags klocka?

I alla fall har vi gjort varsin insats på klockarenan idag och då måste jag säga att min är den originellaste. Jag har nämligen inhandlat en riktigt annorlunda, tidsanknuten present till kära särbon. Jag t o m frågade honom innan jag slog till om han verkligen ville ha den och lika säker som jag var på att han skulle svara JA, gjorde han det.

Vi har varit på loppis i Vasakyrkan och där fanns en 100% anpassad present till honom. Jag skriver inte mer om vad, här kommer bilden som visar en del av inköpet!




Servisen innehåller 12 kaffekoppar, 6 stora och 6 små assietter, gräddsnäcka, sockerskål, kaffepanna och stort kakfat. Jag har aldrig sett något likande, motiven är en massa olika väggklockor. För mig är det mer roligt än vackert, men jag tycker dock att nu har den här servisen kommit hem!!!!!!


Allt detta till den facila summan av 180 kronor. Nu ligger den väl inpackad för vidare transport hem till honom. Jag vill av förklarliga skäl inte äga den. Kan dock tänka mig att bli sambo med även dessa klockor i framtiden, men då är det mer för att jag vill bo med honom än med klockorna.

Själv for han iväg på eftermiddagen och köpte det där vägguret strax utanför Örebro. Det hänger tillfälligt nere i min hall och tickar. Slagverket hickade lite förut, men jag hoppas det är okej. Det är nämligen förutsättningen för att min lilla "kärlek" från Hjo får flytta hit.


Kommentarer
Postat av: Inga M

Det här är så roligt! Jag menar att Du egentligen inte vill vara tidsstyrd och så har Du hittat en man som vurmar för klockor. Jag undrar hur detta skulle kunna analyseras? Kanske har Freud en idé? Porslinet måste ju vara klockrent för J! (Oj, nu blev jag vitsigare än jag planerat!)

2008-11-23 @ 08:20:27
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Gör gärna en amatöranalys utifrån din kunskap och erfarenhet. Under svag protest finner jag mig i allt detta klockande. Å andra sidan har jag också lite väl mycket av en del saker som han står ut med utan vidare, så det kanske jämnar ut sig?

2008-11-23 @ 12:26:40
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0