"Mormor"



Jag ska bli hundmormor!

Jag, som är född kattmänniska ska få den stora äran att bli "mormor" till en liten hund. Han ska flytta hem till lilla dottern redan nu i veckan, hoppas hon på och jag måste säga att jag är ganska bedårad av hans charm. Han är 16 veckor och heter faktiskt Mille. Det låter inte klokt med tanke på att kära brorsdotterns son heter Mille. Dessutom är det ett smeknamn på dotterns bästa kompis. Det kommer dock att upphöra i och med Millehunds ankomst.

Jag vidhåller att jag är mer förtjust i katter, mycket mer. De är så underbara och härliga och definitivt mina faovritdjur! Bara för det la den här krabaten sig väl tillrätta i mitt knä när vi var och tittade på honom. När jag får en katt i knät utför min kropp en massa automatiserade rörelser. Jag sätter mig bekvämt, så att även katten sitter skönt. Jag kliar och pillar lite på sköna ställen, bakom öronen, på magen och den del som djuret behagar exponera för de mina händer och ganska fort sover den i mitt knä. Det var exakt vad som hände med Mille också. Han tittade på mig med sina bruna, söta ögon, suckade och la sig ner och ögonspringorna blev mindre och mindre tills han sov som en stock. "Jaha," sa jag, " det är jag som inte tycker om hundar". Han tyckte uppenbarligen om mig och lika bra är det när han nu ska bli en i barnbarnsdjurflocken.

På bilden däruppe har en av tikarna, "Inky", tvättat hans öron riktigt noggrannt. Det såg väldigt roligt ut, för de blev liggande bakåtslickade och öppna och alldeles skära! Han ser lite  - äsch, jag vill inte säga vad han ser ut som, då blir den blivande matten sårad och jag får mig ett uttag.

Jag lägger in en bild till, där försöker han se farlig ut oh drar upp läppen, när han leker med Inky, men han är bara söt tycker jag!



Det är en jättefin kennel som heter Lilla Piröns kennel med webbadress: www.lpk-pinscher.se/  Titta gärna!!!

Som tur är finns det katter också i Pirön, så han är van. Nu gäller det bara att kattbarnbarnen hemma vänjer sig vid honom också.
Detta är Piröns katter, helt bedårande tycker jag förstås och fick gosa även med den grå ulltussen som heter Snoddas.


Kommentarer
Postat av: jonki

Men mamma, han är ju bara 14 veckor...inte 16.

och nu kanske de blir lille vicke iställe=)

2008-11-10 @ 22:14:37
URL: http://jonkii.blogg.se/
Postat av: Suss

Okej, okej, okej, det är inte så himla lätt när man utan förberedelsetid blir mormor - om än "bara" hundmormor. Han är 14 veckor och ska heta Vicke för att hedra en viss person som också kallades så när han var liten! Kram lilla hjärtat!

2008-11-11 @ 13:52:25
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Jag måste ju genast in och läsa dotterns blogg förstås. Det har alltså smittat! Bloggandet menar jag!

2008-11-13 @ 22:10:34
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, det är bara så himla beroendeframkallande att mina julklappsbestyr blir lidande. Jag vill skriva och skriva och skriva!

2008-11-13 @ 22:38:28
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0