Snarkofag

I morse vaknade jag och mådde så pest man kan när man lagt sig i förhoppningen att man är bra morgonen efter.

Halsen har varit som en brännugn i två dagar - torsdag och fredag. Sen var jag "bara" hostig och snuvig igår och tyckte det kändes relativt okej. Lite spak var jag och jag blundade gärna för att jag även drogs med aningen feber. Vi skulle nämligen på kalas på kvällen. Käre särbons svåger i  Hallsberg, fyllde jämnt och vi var bjudna på en trerätters i deras goda vänners lag. Vi hade tackat ja för längesen, köpt present och sett till att vi hade katt- och hundhårsfria kläder då svägerskan är extremt allergisk. Inte hade jag planerat någon mat heller, så vi var bara tvungna att åka iväg om vi inte skulle drabbas av undernäring och svältdöd.
Det var en trevlig tillställning med runt 50 personer, jättegod mat och allt så välordnat. Bara att sitta och beställa vad man ville ha. Jag hade erbjudit mig att köra bilen hem, så mitt usla tillstånd idag beror enbart på virus och baciller.

Jag har sovit oroligt och vaknade vid 6, inte orkade jag läsa särskilt länge igår kväll, trots att fredagar och lördagar är mina bästa läsnätter när jag vet jag kan sova länge morgonen efter. Jag orkade bara igenom några sidor i en gammal VI-tidning, sen fick jag släcka och somnade ganska direkt. Klockan var bara drygt 23.00. Olikt mig!
Jag steg inte upp klockan 6, utan tog en kudde till och slumrade om till 8. När jag då började röra på mig hör jag en trött röst som säger: "Inatt har jag legat i snarkofagen och inte fått en blund i ögonen!" Jag är inte förvånad, för jag hade svårt att andas igår. Snarkofag är ett härligt nyord, undrar om det finns? Där kommer jag nog att ligga inatt också, men då stör jag ingen mer än mig själv.  

Här är två sätt att slippa snarkning. Jag tror heller jag börjar med didgeridoo om det fortsätter, än sover som tjuren Ferdinand med nosring. Hur snygg blir man då? Man kanske kan sätta något hänge i den för all del?

                                             

För övrigt kan jag meddela att jag är den som brukar ligga vaken och våndas i snarkofagen, för det är inte jag som snarkar normalt sett. Däremot har jag utvecklat en ganska effektiv tåfjutt som träffar särbon på vaden när han går an som värst. och där sitter tydligen avstängningsknappen för snarkning. Synd han inte hittade min inatt.

Imorgon tänker jag vara frisk, jag har varit hemma tillräckligt deh här terminen!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hoppas att du mår bättre idag :)

2008-11-10 @ 13:45:44
URL: http://mammistankar.blogg.se/
Postat av: Suss

Jag mår lite bättre, men jag låter som ett gammalt rostigt tröskverk när jag försöker säga något. Det gör dock inte så mycket med tanke på att Fmt-metoden är icke-verbal. Kram hjärtat!

2008-11-10 @ 16:28:04
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Roligt att se bilder även här på bloggen! Läser dessutom om Era bravader med trerätters och Povel och ett som annat. En del förlustar sig minsann!



Du kommer att bli en utmärkt hundmormor! Du får alltså hälsa Elli, uppfödaren, med familj. Elli hör ju faktiskt till min släkt i barndomsbygden! Där blev Du lite överraskad!

2008-11-10 @ 18:48:13
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, vi ska hämta hunden imorgon och då kommer även din svägerska att vara närvarande. Jag hälsar till allihopa så blir ingen glömd, bra så? Vad det gäller helgen, har den varit aningen för späckad, med tanke på mitt usla hälsotillstånd. Roligt var det ändå och det är huvudsaken.

2008-11-10 @ 21:52:08
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0