Söndagmorgon ganska tidigt.

Jag vaknar abrupt ur min jättesköna sömn, på min tilltänkta sovmorgon. Det var något som smällde. När hjärnan "kammat sig lite" insåg jag att det var något så simpelt som toalettlocket som släpptes, bara rakt ner BANG! Då förstod jag att det var lugnt och gjorde som Sir Väs i tecknade Robin Hood, borrade ner huvudet i kudden och förberedde mig för den planerade sovmorgonen.....

VAD HÄNDER???????
Den nya klockan börjar slå och slå och slå! Jag räknar till 12 slag, blir förstås pigg igen och ropar :

- Vad gör du?
- Grejar med klockan.
- NU?
-  Jaaa!
- Vad är klockan?
- Sex.
Tystnad från mig.

SEX! Klockan är bara sex. Jag tänkte att nu har det slagit om, inte bara för klockan, utan även för kärestan. Ska jag sova, eller ska jag säga något mer? Ska jag hasa mig ner och titta hur han ser ut? Men, jag orkade inte och i samma ögonblick började den slå igen och igen och igen. Det var ett slag och tre slag och till slut orkade jag inte ens räkna.
Jag tog helt sonika hans huvudkudde och borrade in skallen från undersidan i den = Världens största öronpropp. Det fungerade, jag somnade om och när jag vaknade nästa gång klockan 9 låg han bredvid mig lugnt sovande och såg alldeles normal ut.

Till frukosten medgav han att han lurat mig, klockan var inte sex, den var sju! Som om det skulle göra någon skillnad en söndagsovmorgon!

Kommentarer
Postat av: dottern

hahaha "världens största öronpropp"!

2008-11-16 @ 16:02:37
URL: http://jonkii.blogg.se/
Postat av: Suss

Världens största öronpropp kanske kan fungera på morgontidiga vovsingar också?

2008-11-16 @ 16:51:30
Postat av: Sofie

Haha! Var glad att du får sova till sju...

Kram

2008-11-16 @ 21:49:05
URL: http://mammistankar.blogg.se/
Postat av: Suss

Sofie, jag var glad när jag var så ung som du, men nu behöver jag mycket läääängre sovmorgnar.

2008-11-17 @ 13:39:18
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Det måste hänga ihop med åldern. Numera vaknar jag nästan alltid tidigt på morgnarna. Men efter en stunds bloggande i sängen, tidningsläsning på nätet och sånt, så brukar det gå bra att somna om igen. Och det funkar till så där 11-12 faktiskt.

2008-11-17 @ 19:19:41
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, jag brukar inte vakna tidigt, jag blev väckt!Vet du hur lite jag tycker om klockor? Brukar kalla dem ett nödvändigt ont!

2008-11-17 @ 21:53:19
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0