Fredagstankar

Oj vad detta med bloggandet maler i mitt huvud. Varför fattar jag inte hur man gör när man godkänner en kommentar? Ska det vara så himla svårt? Värre ändå, hur kommenterar jag en kommentar och värst, hur i hela världen lägger jag ut en bild som jag, utan att begripa hur jag gjorde, fått in under rubriken "Bild", samt skrivit kommentar till. Mögel kan jag tydligen inte skylla på, för jag har inte arbetat i en mögeskola. Man kanske kan mögla lite av för flitigt ätande av Gorgonzola? Inga, är det så?

I alla fall, i kväll, efter en skön sittning i TV-soffan med en spansk lufttorkad korv, en bit Manchego (spansk ost för den som ev. undrar, fårost tror jag), en jätteklase vindruvor och ett par tjeckiska öl samt käre särbon Janne, smög jag mig upp till datorn. Smög, för Janne slumrade så sött, halvsittande i soffan. Jag vet att han bara samlar kraft för att orka gå uppför trappan till sängen.
Efter en stunds knappande kom jag in på en ny sida och plötsligt hade jag visst godkänt det som kommit in. I och för sig har jag inte kollat än, men det såg ut som det skulle fungera, tänk om bilden också kommit fram? Låter lovande va? Dock, det är det inte, för jag vet inte  vad jag gjorde och jag känner mig inte redo att konsumera kor, fårost, druvor och öl varje gång jag vill att hjärnan ska gå igång. Det måste finnas något enklare sätt.
Jag tror jag trots allt ska anlita Telia och ringa en vän snart.

Efter denna utläggning ska jag smyga ner och väcka hjärtevännen ,så han kan fortsätta sova i horisontalläge istället. Dels är det bekvämare, dels trevligare för min del i morgon bitti när han ligger bredvid mig och snusar och sover.

P.S. den där profilen man ska skriva för att ev läsare ska veta lite mer ligger också väl sparad, men ej publicerad. Suck!


Kommentarer
Postat av: Inga M

Kommentarer ser ju ut att bli publicerade som de ska. Här är det idel framgångar. Jag brukar lägga in bilder genom att först gå på nytt inlägg, sedan klicka på det lilla gröna trädet där, därefter bläddra, välja bild och sedan gå på skapa bild eller publicera eller vad det nu står. Minns inte. Och det kan inte bero på Gorgonzola för det äter jag inte av förklarliga skäl.



Du är ju förresten inte alls möglig, godkänner inte den beskrivningen.

2008-10-17 @ 23:44:15
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga: KOLLA, tack för den beskrivningen, jag har lyckats. Fast det lär nog dröja innan jag spelar i samma division som du. Kul är det i alla fall. Kram

2008-10-18 @ 15:08:10
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0