Mer bilder eller bild.....



Bild över kanalen nerströms




När jag dricker te vill jag ha full mugg!!! Här kan man dock lugnt säga att
han som hällde upp överdrev. Jag fick nämligen bara drygt halva vid första
försöket, så jag bad att få fullt, tack! 
Handtaget på muggen fungerade som en mycket bra avrinning i alla fall,
som synes.
OBS: Det var inte serveringspersonalen på cafeét som hällde upp!!!!!!



Här är en av de stängda slussportarna. Det är mycket vatten i kanalen, så
det blir som ett litet vattenfall.



Här ligger Gustaf Lagerbjelke i torrdocka. Den går även under namnet
"Räkbåten" och på sommaren trafikerar den Svartån i Örebro, från
centrum och ut till oset - kanske längre ut, men det vet inte jag - och tillbaka
in igen. Det lär visst vara väldigt trångt att sitta där och äta.

Kommentarer
Postat av: Inga M

Va kul att se alla bilderna!! Här är det full fart på bloggen minsann.

2008-10-22 @ 06:56:15
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, TACK för att du talar om för mig hur man gör. Nu är jag fast, det är jätteroligt!

2008-10-25 @ 00:14:30
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0