Mögel i skallen

Har lärt mig av min kära vän I, som är en flitig bloggare, att vi har mögel i våra "skallar", det är förmodligen någon omskrivning för åldrande.  Min är då akut angripen för närvarande, skriva kan jag som sagt, men inte lyckas jag med så värst mycket mer här på bloggen. Har försökt lite allt möjligt, men jag får nog ringa min instruktör och be om hjälp. Instruktören är samma I som möglar ikapp med mig, men hon är en fena på allt som har med bloggande att göra, så där vilar jag trygg.

Ringa en vän kan man göra om man är med i TV, men det funkar även i mitt liv, så kommer jag inte längre än så här snart, så hör jag av mig! ! Det är värre att försöka fråga publiken i mitt fall, med tanke på att mannen i mitt liv är särbo och barnen utflugna och 50/50 har ingen effekt alls.

Som nu den uppmärksamme kan förstå tittar jag gärna på TV4 fredagar och lördagar 19.30. Jag  är en stor fantast av frågeprogram, ett av arven från de vetgiriga föräldrarna. Jag har slutat hetsa upp mig över reklamen som stör mitt i koncentrationen, då slår jag över på 1:an och tittar lite på nyheterna som går parallellt. Vid det här laget har jag lärt mig att jag kan titta i minst 5 minuter utan att missa Richard Sjöberg efter paus. Sen får jag gnugga hjärnan en liten stund till innan det är slut. Ja, jag erkänner, jag har en lott i postkodlotteriet också, detta enbart för att jag och nästansystern A lyckades hetsa varandra att gå med, för tänk om man får se grannen stå härutanför och vifta med ett guldkuvert och Magdalena Graf om halsen. Den sistnämnda kan jag avstå ifrån, men inte skulle det göra ont med ett guldkuvert, eller hur? Förresten 10.000 är nog så bra om det skulle vara så.

Hur som helst så vinner jag flera hundra tusen en del helger, andra lite mindre, fast......... det är förstås hemma i soffan!


Kommentarer
Postat av: Inga M

Ser man på, här bloggas det! Verkar inte alls mögligt. Får väl erkänna att utrycket möglig i huvudet, kommer ifrån att jag jobbat 20 år i ett klassrum som konstaterats ha en massa mögel i tak och väggar. Så jag väljer att skylla alla mina tillkortakommanden på möglet. En expert som informerade oss sa ju att man behövde inte bli direkt sjuk av möglet men att det kunde kännas som om man har bomull i huvudet. :-(( Det måste ha blivit en hel del bomull i mitt huvud då på 20 år. Helt tätt kanske. Märkte Du något? Jag glömmer en massa till exempel :-)). Åtminstone en och annan som jag borde ha kommit ihåg.



Det här med att vinna på lotteri är ju inte allom givet. En del av oss har bara tur i kärlek, eller hur?



2008-10-16 @ 10:13:19
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, det här är roligt, du har rätt, men jag brottas med det funtionella. Kan jag terapera mig själv måntro, eller ....?

Ditt huvud är ganska välfyllt, dock ej av bomull, oroa dig inte!

2008-10-17 @ 22:32:50
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0