England dag 5, del 1. Halvdag i Holt

Onsdag 8 april

Jag vaknade 7.........! 7, när jag har semester. Upp och ner är världen minst sagt.
Jag försökte somna om, men det var tji, så jag låg och läste 1 ½ timme istället.

Sen väckte jag Anna. Nu har vi frukosterat och ska till Holt och Cromer idag.

Det regnade klockan 7, men nu lyser solen fram mellan molnen.

Holt. Väg A 148 till Holt var nånting helt annat än kustvägen.

Vi susade fram och var där på en liten stund och idag fick jag det slutgiltiga beviset ,att det är jag som chauffören och Anna kartläsaren och vägtydaren. Hon visste exakt vägen till Budgens där vi hade tänkt parkera.
Jag var så att säga totalt "Lost in Holt".

Det är något grundläggande fel på oss, det är bara så.
Vad gjorde vi i Holt?

Vi började med att gå till den där husgerådsaffären där vi bara kunde kolla skyltfönstret första dagen.

Anna t ex, kunde stå som i trans i mer än 10 minuter och grunna över några återanvändbara skydd för bl a järnet man gör klämmackor i.

Själv stod jag länge och höll i en "teabagsqueezer" innan jag slutligen köpte den. Jag som inte har något i mina kökslådor en tidigare.

Det här var finfinemang för en teälskare som jag är! MEN, jag köpte inget!



Här funderar Anna över om hon behöver förnya hemma. MEN hon köpte inget.



         Dammvippan var rolig, men den behövde jag definitivt inte!



Anna köpte det där, vad det nu var, till klämjärnet. Jag köpte en julklapp till min kompis i Umeå. Vi köpte båda varsin provsticka för mjuka kakor, bara för att det stod något med "cake....." på den. Jag hittade en liten plåtask med små pepparmintskulor i, det var inte dem jag ville åt, det var asken, för den hade min älskade kattängel Kosmos på locket.

Sen vet jag inte riktigt om jag ska fördjupa mig i resten av våra inköp, men jag kan väl säga så mycket som att det handlar om kort! JA, kortskadade kan man väl säga att vi är?

Vi hade parkerat på Budgens och där gick bara att betala för 1 timme i taget. Det blev att löpa fram och tillbaka och lösa ny biljett. Vi tillbringade faktiskt hela första timmen i husegerådsaffären. Riskera p-böter vill vi inte när det finns så mycket trevligt att köpa.

Vi fortsatte att göra Holt. Passerade tvättinrättningen, en syn som jag då inte är van vid! 



Det var in och ut i små butiker och till slut sjönk blodsockret så vi uppsökte "The Owl" för en "cream tea" .



På väg dit kom den här tjusiga bilen åkande med en lord el dyl bakom ratten.
                         Det kan vara en "Armstrong Siddeley".



Väl inne på "The Owl" fick vi välja mellan frukt (som är russin) eller körsbär i sconsen. Så klart valde vi körsbär och då fick vi scones med röda cocktailbär. Jaja, nu är vi i England och gott var det. Idag fick vi hallonsylt, förra gången var det jordgubb.

Vi fick nya krafter, gick och tittade på antikvariatet (böcker det också).



Efter det in på en livsmedelsaffär och tittade på allt roligt, t ex äggvitepulver, för att inte tala om marsipanpulver..... Vad är det? Vad har man det till? Blir det marsipan om man rör ut det med något?

Sylthyllan var fin, men vi avstod från fler tunga saker till packningen.



Hade de inte en kort- och bokavdelning i andra änden av lokalen?
Jodå! Vi köpte lite till, vi är ändå från vettet och lika bra att vara det till 100% så ingen blir förvirrad. Själva är vi helt på det klara med vad vi håller på med.

Avslutningsvis köpte vi en liten underbar presentförpackning med choklad till kattälskaren Pat.



Efter dessa alla små inköp vände vi kosan mot Cromer för att äntligen göra vår dag där.

Den kommer i del 2 av dag 5.

Kommentarer
Postat av: Inga M

Va roligt att få följa med på englandsresan! Jag måste återkomma ordentligt när jag hämtat mig från Tysklandsresan och hunnit samla mig med tvätt och så¨.-

2009-04-17 @ 13:14:25
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Du är så välkommen att "följa med oss" på våra irrfärder i Norfolk med omnejd. Du kan dessutom se fram emot ett och annat fint kort framöver!

Själv ser jag fram emot Tysklandsresans bilder.

2009-04-17 @ 16:03:59
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0