Hos frisören

Jag har nyss klippt mig, det som kan vara så jobbigt om det blir fel.

Tack och lov har jag via en kollega på skolan hittat en pärla till frisör. Hon håller till ute på landet, mellan Örebro och Nora. Järle Klippstuga heter det och hon passar mig perfekt. Hon t o m hackar min lugg som jag vil!

När jag kommer dit känner jag lugnet direkt, det är grusväg sista biten fram och jag som är uppvuxen med det tycker nästan att jag kommer hem.

Öppnar grinden och möts av sonen i kattfamiljen. Han är dubbelt så stor som sin mamma, som denna gång satt under en rhododendron i blomrabatten.
Det finns hundar också i familjen och valpen är lite väl vidlyftig ibland, då kan det vara bra att ha lite grenar mellan sig och den kärleksfulle hundbrodern.



Jag talar katters språk och Bamse (tror jag att han heter) är väldigt social. Ibland ligger han i mitt knä medan jag klipps och då får han slingor kan man säga. Han tittar då upp lite lojt, klipper med ögonen, beordrar med kli och fortsätter njuta och spinna.

Den här gången nöjde vi oss med utomhusgosning, det var alldeles för härligt kattväder för att gå med in och vara trevlig mot kunderna.



Sen finns två som inte visade sig den här gången. En kattsyster och en liten fosterbror som är ute hela nätterna och alltså inte umgås med oss kunder, för när vi kommer sover han inför kommande nattfröjder.

Om jag någonsin kommer att bo så här ska jag ha minst två katter, förmodligen tre!

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Men vad mysigt med en spinnande kisse i knät medan du får håret klippt.

Och fin är kissen också.

katter är så mysiga djur.

Kram

2009-04-28 @ 19:21:32
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Jonna

men hallå, en hund bild skulle sitta fint med =P

2009-04-28 @ 20:05:22
URL: http://jonkii.blogg.se/
Postat av: Herta

Men villket udnerbart ställe att klippa sig på. Här skulle jag lätt kunna bli kund, för katternas skull.

2009-04-28 @ 22:31:28
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Suss

Inger Maryissa, Jag gillar såna där tillfällen som är lite utanför det man förväntar sig, som t ex att ha frisörens katt i knät när man klipper sig.

2009-04-28 @ 23:16:29
Postat av: Suss

Jonna, tänkte inte på det, jag och hundar du vet........ nästa gång ska jag försöka. Lovar!

2009-04-28 @ 23:17:20
Postat av: Suss

Herta, bor du inte alltför långt härifrån kan du alltid testa. Passar mig perfekt på alla vis.

2009-04-28 @ 23:18:55
Postat av: Inga M

Jag får en bestämd känsla av att Ni kommer att bosätta Er på landet så småningom. Du och jag är nog egentligen ena riktiga bonnungar. Jag trivs i alla fall bland koskitlukten.



Du får slänga med Dig gubben och ta en tur hit på hojen nu. Vi har en stuga ledig till på lördag middag. Och vädret ser ut att bli hyfsat.

2009-04-29 @ 06:36:17
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Jag tror också jag återgår till "morotstadiet" så småningom! Jag längtar efter landet med allt vad det innebär. Tids nog......

2009-04-29 @ 08:22:13
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0