Knock, knock, knocking on "Barcelonas door"

NU är det bestämt!

Vi, det glada gänget som bildades på torget i Bosco Marengo häromsistens är på gång ut i Europa på nya äventyr.



Nåja, på gång och på gång, det är förstås ett litet tag kvar tills vi tänker lätta från fosterjorden, men eftersom planering och förberedelser är nog så roligt som själva genomförandet, är det bra att vara ute i tid, så man får ha roligt länge.

Ikväll hade jag bett mina kära sång- och resekamrater att komma hit på "kick off" som det heter numera.

Jag inviterade damerna på kvällste klockan 19.00 och nog kom de, jag hade lagom dukat bordet.



Fnittriga och halvt galna av förväntningar skulle även självutlösaren testas på kameran.



Tänk, jag hann förbereda allt borta på köksbänken, det är det vita här ovanför. Sen rundade jag C och lyckades huka ner mig bakom henne, så det ser ut som jag har en stol där, samt samla ihop anletsdragen innan blixten small av. Det är roligt med tekniken!

Där satt vi gott och väl i 2 timmar och stoppade i oss allt möjligt och den som inte tuggade pratade, för vi var som tre småbarn som just fått nya leksaker.

Det var förstås Barcelona som var på tapeten. Vid en första intresseförfrågan på torget i Bosco hade jag avböjt, med motiveringen att jag skulle åka dit med kärestan. När han och jag hade varit där kunde jag mycket väl tänka mig att åka dit igen och då med mina "Knocksystrar".

Sedan föll allt i glömska ett tag, tills jag för några dagar sen började prata med honom om vart han tyckte vi skulle åka nästa gång. Han visste inte och då utspann sig följade korta samtal.

Jag - "Vi åker till Barcelona!"
Han - "Jag vill inte åka till Barcelona!
Jag - "VAAAA?"
Han - "Jag vill inte åka till Barcelona!
Jag - "Varför det?"
Han - "Nej, jag vill inte åka dit."
Jag - "Då åker jag dit med tjejerna."
Han - "Ja, gör det du."

Jag rusade till datorn och skickade iväg detta besked till dem och ikväll har vi som sagt tagit första steget.



När vi fikat slog vi läger i mitt sovrum och satt och kollade efter hotellrum och resealternativ.

Det blir på påsklovet har vi tänkt! 
Hittar vi inget flyg liftar vi väl med några Kvasthildor som flyger förbi!     

Kommentarer
Postat av: vivan

Men gud så kul...vilka vilda tjejer!

Härligt, blir lite avundsjuk...om jag skulle ta kvasten och dra förbi Ö-bro vid påsktid,och följa med er!!fnitter!!kramen!

2009-08-12 @ 23:39:15
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Thalina

Så mysigt ni har det och att planera resor tillsammans med vänner måste kännas bra.Att ha något att se fram emot är skönt och då går den kalla årstiden lättare.Ha det gott kram Thalina

2009-08-13 @ 08:29:14
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Jag insåg inte att Du har blivit en sån globetrotter! Här flaxas det runt hela tiden och om inte så planeras det för nästa flax.



Barcelona skulle jag gärna åka till om jag kunde. Och se alla Gaudis skapelser i levande livet. Jag omger mig alltid med bilder av dem. Men inget kan gå upp emot att få se han verk på plats, och Familjekyrkan som inte är färdig än antar jag.

2009-08-13 @ 20:40:39
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Vivan, Ja, det är inte klokt vad roligt det är och precis som jag skrev är planering och prat i förväg minst lika roligt som genomförandet. Kommer du på kvasten är det bara att hänga med..... Kram

2009-08-13 @ 21:28:29
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Suss

Thalina, Det känns härligt att tänka på våren och resan. Jag har inte varit på fastlandet när det gäller Spanien, bara Mallorca och Teneriffa, så det ska bli roligt. Kram

2009-08-13 @ 21:29:45
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Suss

Inga, Det har nog inte jag heller insett, men det är så nära till allt när man bor här jämfört med Västerbotten.

Jag lovar att det blir en rapport, men du får lov att vänta ända till april och så himla synd att vi inte kan dra iväg så där. Vi får väl satsa på vårt specialintresse när tid ges. Kram

2009-08-13 @ 21:31:03
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Anonym

oye! puedo venir tambien???

2009-08-16 @ 15:47:24
Postat av: Suss

Maggie, Si, si, så kan man också uttrycka det????? KRAM

2009-08-16 @ 21:18:14
URL: http://leontina.blogg. se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0