Snabbmat med kvalité

När det är för varmt och varken han eller jag/man eller kvinna vill, orkar eller har lust att laga mat kan det bli så här gott



På särbons sida står färsk, dillkokt potatis med tomatsill och tunn grädde (det sista obegripligt för mig).
Iskall Aalborg och en halv tjeckisk Zlatopramen, knäckebröd och smör

På min sida, 4 - 5 hg stora räkor, ett kokt ägg, körsbärstomater, rostat bröd med olivolja och flingsalt och den andra halvan av Zlatopramen, men ingen snaps. Den faller oftast utanför mina smakramar.

En stund senare satte vi i oss en försvarlig mängd vattenmelon till dessert.

En riktigt fest i all enkelhet!

Kommentarer
Postat av: Inga M

När gubben inte är hemma så äter jag sån här frossarmat. Igår blev det kokt blomkål, avocado, kokta sockerärter och en skiva kassler. Till det limesaft blandat med mineralvatten.

2009-08-09 @ 11:00:14
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Avocado tillhör den delen som jag också kan frossa ohämmat i, gärna med räkor eller stenbitsrom. Ibland är det skönt att vara ensam vid matbordet!

2009-08-09 @ 12:40:37
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0