Augustiföreteelser

Efter den regniga julmarknaden i lördags ägnade vi oss roligare saker.

Eller godare kanske är bättre att säga?



Kärestan hade nästan tjatat hål i huvudet på mig om det 1½ kilot kräftor som låg i hans frys och bara riskerade att torka, när de inte fick komma fram på bordet.

Jag, hans osolidariska levnadsparter, hade minsann fått äta kräftor med en kompis, medan han nästan tynade bort över att inte fått njuta av de röda läckerheterna. Vätternkräftor dessutom.

Livet är grymt mot somliga.

I alla fall föreslog jag tidigare under veckan att vi skulle bjuda hem kompis I, han som vi brukar åka motorcykel tillsammans med. Lördagen skulle vara en lämplig dag och när jag föreslog kräftor på menyn höll min stackars hjärtevän på att dåna.

Sagt och gjort! Här är en liten närbild, bara för att läska den som känner för det!

               Jag gillar kombinationen adventsljusstake - kräftfat!



Notera den enormt välkylda OP:n som står där på bordet.

Så vill gubbarna ha det till det röda guldet. Själv är jag tacksam att slippa.



Vi satt till bords i mer än fem timmar, de första åt och åt och åt vi, sen pratade vi.
Det var en ovanligt bra kräftlåda, nästan bara honor och det var bara jag som ville ha rommen.

O J ,   V A D   V I   N J Ö T !  !  !  !  !  !  ! 


Kommentarer
Postat av: Inga M

Lite av kärringen mot strömmen har Du väl alltid varit, fast på ett positivt sätt! Nu får Du ju plats i frysen för julbaket. (Jag tänkte skriva det i pluralis, för det tror jag att det blir men då blev det "julbaken" och det låter som något helt annat än det jag menade! ;-))

2009-12-09 @ 23:28:20
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Snart dags för en semla......:-)

Julbaken är helt rätt, även om det låter helt fel!

Än har jag bara bakat mentalt, men jag har klart för mig vad det ska bli.

2009-12-10 @ 08:16:57
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: marma

OP:n var det första jag såg på bilden - kanske för att jag äääälskar OP. Sen drabbades jag av chock. Det räckte för min del med "saffrans-semla" när jag och Inger var ute och fikade i förmiddags. Julkrydda - fastebakverk och nu ---- augustifestmat! Jisses! Men - förstår att ni NJÖT.



Kramar/marma

2009-12-10 @ 15:40:45
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: Suss

Marma, Det var nästan för njutbart, knappt att jag trodde det var sant när den ena honan efter den andra hamnade på min tallrik. Sen fick jag alla honor som herrarna råkade få också.

Det var njutning på högsta nivå. OP däremot har jag aldrig förstått mig på! Kram.

2009-12-10 @ 15:59:20
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hörru syster! OP är den enda snaps som duger! Av flera olika anledningar: smaken, etiketten och DET ÄR DEN ENDA SNAPS SOM ÄR EKOLOGISK!!!! Ha! så det så!

2009-12-10 @ 18:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0