En vanlig torsdag

Det är en alldeles vanlig torsdag i början av december. Jag kom nyss hem och ska nog baka lite saffransbullar när jag avslutat det här.

Idag tänker jag inte bli blåst på inloggning p g a Comhem, eller den seghet som bloggen drabbas av ungefär den tidpunkt på dygnet som jag oftast sitter ner vid datorn.

Jag säger som Astrid Lindgren och hennes syster sa varje gång de ringde till varandra: "Döden, döden", då var det eländet avklarat och de kunde fortsätta talas vid utan det ämnet.

Igår morse när jag kom ut hade min lilla tappra ranunkel drabbats av just döden, döden. Jag hade förstås inte förväntat mig något annat heller, men det kunde ju ha gått så att den hunnit slå ut en gång till.

Icke, nu var det kört! Vi hade nästan - 10 igår.



När jag då står därute, tar kortet och tycker synd om den lilla kraken ser jag hur fint mitt julfönster ser ut.
Vad mysigt, undrar vem som bor där, tänker nog tidningsbudet som hurtar förbi mitt i natten och lämnar pinfärska morgonnyheter till frukosten.



Bilden blev dock lite för mörkt och otydligt för min smak.
Jag går in igen och tar ett kort till, från insidan denna gång. 



Kommer upp till sovrummet där jag har min dator och då lyser snökulan i fönstret. Första året som jag inte har en traditionell pappersstjärna i fönstret. Det har blivit lite omfördelning på julbelysningarna här hemma, för jag har ingen reservlampa till min andra stjärna, den ska ha en liten, liten, liten lampa som knappt syns.

Då får sovrumsstjärnan flytta ner och snökulan in till mig, för så här års vill jag ha ljust i fönstren!



Sen blev det nästan döden, döden igen. Pellorna i fönstret går an, de ser inte alltför eländiga ut, men kraken Carmel som sitter på väggen, på en gammeldags blomsterhållare från någon loppis - hur ser den ut???



Stackars krake, måtte den orka börja om när det blir så dags. Jag tror jag tar fram saxen redan nu, den där gör ingen glad i nuläget.

Eller....... den får stå ett tag till, jag bakar lite bullar istället för att ägna mig åt blomvård!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Här har det bakats pepparkakor ikväll.... fint fönster du har :-)

2009-12-03 @ 18:35:56
Postat av: Suss

Åsa, Jag känner lukten ända hit. Min rygg längtar efter dina händer, de skulle göra bättre nytta där än i pepparkaksdegen. Ha det så trevligt i helgen! Kram

2009-12-03 @ 20:56:09
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Mia

Snökulorna gillar jag... har sett dem först i år. Är det en ny modegrej? Funderar på att köpa en!

2009-12-03 @ 21:59:32
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: margit

Gonatt på dej...får man väl säga denna tid på dygnet..Va fint i dina fönster med stjärnor/bollar o adventsljusstakar.. Alltid lika roligt att plocka fram och tända dem..

Kola gärna in i minblogg nu när det är "färdigrustat" i de 2 rummen hos Lasse...blicka in och se hur det blivit!!

Kram/Margit

2009-12-04 @ 03:26:44
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Suss

Mia, Snöbollskulan har funnits några år, men min har legat på ett annat ställe än resten av adventssakerna i ett par år, så inte förrän i år har den kommit upp igen. De är jättefina, i synnerhet utifrån. Trevlig helg

2009-12-04 @ 09:37:29
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Margit, Självklart ska jag kolla hur det blivit när det är färdigt. Det är jätteroligt att se förändrningen. Trevlig helg!

2009-12-04 @ 09:40:02
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Hoppas det funkar nu med Comhem.

Jobbigt när det inte funkar och även när bloggen är seg.

Fina julfönster du har.

Ha det så gott

Kram



2009-12-04 @ 14:44:21
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Suss

Inger Maryissa, Det är lite si och så med Comhem, i alla fall där jag bor. Förut hade jag Telia och ADSL, det krånglade nästan aldrig. Nu bor jag i ett Comhemhus och det är bara att acceptera.

Jag är själv nöjd med köksfönstret, det blev verkligen julfint. Kram och trevlig helg.

2009-12-05 @ 15:32:08
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0