Julen kryper närmre

Nu är det nästan bara en massa jultjat här. Min blogg kanske borde heta Leontinas jultjatblogg?

"Sagga" säger de i Närke, det är när man är erbarmeligt tjatig.

Idag ska jag inte sagga! Inte ikväll heller.

Idag = nu, ska jag visa min fina enebukett. Det är tradition att det ska stå en knippe enris i en gammal kopparkruka direkt innanför dörren här hos mig.

Jag brukar variera kulorna lite grann. I år blev det matt vita, i  en något större storlek än förr. Dessutom har de små, små glitterknoppar på sig - Det var kära mor som köpte dem en gång när hon var i Umeå på besök, på den tiden jag var Västerbottning.




Se, det blev inget sagg idag. Inte ikväll heller!

Visserligen ska det handla om julen ikväll, men inte här på bloggen. Vi ska på julkonsert i Närkes Kil där Göran Fristorp (ortens son) och Anna-Lotta Larsson ska sjunga. Det ser jag verkligen fram emot!


Kommentarer
Postat av: Thalina

Så vackert med smyckat enris, det kanske jag ska ta efter.Härligt med konsert och Anna-Lotta Larsson tycker jag om.Ha det så bra kram Thalina

2009-12-10 @ 19:48:10
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Herregud, jag har inte ens börjat med den här julprydnadsavdelningen. Nu får det bli under helgen. Snyggt med enris och lite kul med vitt också istället för allt rött.

2009-12-11 @ 08:43:02
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Herta

Härligt med lite julbloggtjat tycker jag. Jag har inte varit här på ett tag, lite för stressigt kanske. Blir lite avis på konserten, Anna-lotta Larsson gillar jag. Sonen blev lite trött när jag önskade mig hennes skivor tvp år i rad, bara jag gillade henne i familjen. Det var flera år sedan jag hörde henne nu. Göran Fristorp har jag också hört flera gånger. Hoppas Ni har haft en fin konsertkväll.



Örebro är väl en stad där det förekommer mycket sång och musik av klass, borde hälsa på sonen och uppleva lite.

2009-12-11 @ 21:46:13
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Mia

Vackert! Och så doftar det så gott om barren...

2009-12-11 @ 22:34:00
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0