Lidl

På Lidl handlade jag inte av princip när de etablerade sig i Sverige. Jag gillade inte deras personalpolitik och kände att jag inte ville gynna dem i och med det.

Samma sommar skulle syster A, som inte har något Lidl där hon bor, och jag på minisemester i Karlstad och bo i guddotterns lägenhet. Första dagen utspann sig följande samtal.

A:    "Nu ska vi åka till Lidl"
Jag: "Aldrig i livet"
A:    "Varför det då?"
Jag: "Jag handlar inte där!"
A:    "Varför inte? De har så mycket roligt där"
Jag: "Nej,  de har så dålig personalpolitik"
A:    "Sluta nu, nu far vi till Lidl, du kan följa med och se hur det ser ut"
Jag: "Nääää, det gör jag inte"

Vi tjafasade om det ett litet tag och sen åkte vi till Lidl. Jag insåg att mina protester falnat sen "tiden på barrikaderna". Titta kan vara nyttigt, minns jag att jag tänkte.

Ja, sen gick vi där med en kundvagn, gång upp och gång ner. Inte var det som på Tesco, det slår inget, men det kändes nästan som en liten utlandssemester och nog handlade även jag.
Bl a blev jag invivgd i nyttan av "Adritter". De heter inte adritter, bara på vårt språk. Det är våtservetter för rengöring av diverse ställen i hemmet och märket är Adritt = Adritter! Jag använder de väldigt ofta och de är jätteeffektiva.

Jag hoppas och tror att det inte är lika eländigt att vara anställd där idag som det var i starten och jag handlar där ibland idag också, bl a Adritter och choklad.

Till jul har de en del roliga produkter, med annorlunda godsaker från t ex Tyskland. De har också ett litet sortiment med mat från andra kulturer och länder, där jag brukar botanisera ibland.

Senast jag var där köpte jag deras otroligt goda Butterbulle, chokladmandlar- och nötter till julgodisbordet och kaffebönor från El Salvador.



Kaffet har jag inte smakat än, men allt det andra var väldigt gott.

Kommentarer
Postat av: Christina

Frau Lidl.

Fy på sig. De har samma politik som tidigare.

Jag var också ute och fotade rönnbär i dag. Vilka fantastiska vinterbilder det blev. Skickade några till Italien.

Lycka till med armen i morgon. Jag ska berätta om hur det blev för mig när jag bröt armen...en annan gång.

Kram.

2009-12-29 @ 19:12:51
Postat av: Suss

Christina, AJ då, jag var rädd för det, men jag får göra avbön på något vis. Jag vet redan hur det gick med din arm, men jag väljer att förtränga det. Det går nog bra imorgon, det är min grundinställning! KRAM och GOTT NYTT ÅR!

2009-12-29 @ 23:55:44
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: anne

Minsann. Jag handlar inte heller där, av allehanda antagna och uppfunna skäl. Inte vet jag om det är rätt eller fel.

2009-12-30 @ 20:20:33
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Suss

Anne, jag önskar jag visste och jag vill gärna tro att även en liten protest gör nytta!

2009-12-31 @ 00:40:42
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: acw

Ytterligare en som inte handlat där av många skäl!

Bla personalpolitiken!



Gott Nytt År på dig o de dina!

2010-01-01 @ 13:08:33
Postat av: Suss

A-C W, Skönt att jag inte är ensam om att ha åsikter, men det händer att jag går in där för något speciellt. Det är dock inte mitt förstahandsval, långtifrån! God Fortsättning!

2010-01-01 @ 18:55:20
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0