Saligheter

TOYOTA COROLLA 1,6 -00



Toyota Corolla säljs pga.
tillökning i familjen.

Svensksåld

Fina sommar och dubbade vinterdäck
ABS-Bromsar, AC, Metalliclack,
C-lås, Elspeglar, Dragkrok
Airbag, Motor och Kupévärmare
CD, Färddator, Extraljus.

Skattad till november 09
Besiktigad u.a. i augusti 08

Pga. att motorn drog olja så har Toyota bytt ut motorblock och kolvar, nya motorn har endast körts ca 1500mil
.

Kärestan som gärna är ute på Blocket och snokar efter klockor, har även näsa för fina bilar. Jag gissar att han är rejält less på att laga min gamla Toyota av årgång -86, egentligen -87, men uttagen hösten -86. Nyss har han bytt hela bromscylindern, enbart reservdelen kostade nästan 1000 kronor........! Nu är det snart dags för besiktning och då kan det bli fler stunder under bilen, eller över också för den delen. Man vet aldrig.

Det är inte alls längesen, bara sen förra året (höhöhö, vad jag är rolig), som han nosade reda på den här annonsen.

Han visade mig vad han hittat och sådde fröet. Idag har det grott och slagit ut som en stor, fin blå blomma.

Nu är den min! Den står härute i snön och tyvärr är det lite för mörkt, men jag måste visa.




Nog är det lätt att förstå att jag är salig idag? Jag avstod från en resa till Australien för att jag visste med mig att jag behövde de pengarna till en bil. Jag tror den ska få heta Sydney.

Jag fick en resa också - på köpet kan man säga, för bilen fanns i Linköping och där har vi varit idag. 
Säljaren var förresten från Leksand och kände min kusin Olles son David. Världen är liten!

Jag körde hem underverket, det var 100% njutning.

Saligheterna är inte slut med det, kan man tänka sig? Kan man verkligen det????????

Vad har särbon för passion, som gör honom salig som ärkeängeln Gabriel och som han uppenbarligen inte kan ignorera?
Det börjar likna en fixering, hmmmmm! Tiden är viktig tycker han och hur mäter man den????

K L O C K O R    K L O C K O R    K L O C K O R    K L O C K O R    K L O C K O R   

När man letar på Blocket är det inte bara bilar som är till salu! Det finns klockor också, så när vi ändå var ute och åkte ocn när det ändå fanns en man i Linköping som gärna ville bli av med ett par av sina klockor, varför inte slå två flugor i en smäll?

JAAAAAAAAA, det är sant! Han har köpt en klocka, en väggklocka med lod och slagverk!!!!!!!  Tack och lov köpte han bara en!

UPP TILL BEVIS, HÄR ÄR DEN!



Nu snart, när den här är genomgången och hänger på plats hemma hos särbon, lär det bli svårt för antiklockerskan (jag alltså) att hitta en lugn och tyst vrå i hans hus.

Tur jag har formgjutna öronproppar att ta till!    Medger dock, att den är ganska fin, men inte som min lilla Hjo!

Förresten, jag har en fråga: Varför sitter det en "vinge" bak på min bil? Vad ska man ha den till?

Det var allt för idag från de saligas hem.   Tick Tack!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var som "tusan"...grattis till nya "kärran"...snygg färg dessutom //Mary

2009-01-03 @ 22:14:50
Postat av: Suss

Mary, kul att du är här inne och läser. Snart ska vi dra en repa i nya "kärran", nu när jag är bevingad kanske vi kan flyga fram längs vägarna. Vi ses!

2009-01-03 @ 23:09:27
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Men Suss, va roligt! Jag får gratulera till den nya bilen!



Och det var rätt märke också! Får väl vara lite avundsjuk på att Du lyckades köpa en bil som var en årsmodell yngre än min. Jag har ju en vit Corolla 99:a. Den är kanonbra och jag tror Du kommer att bli nöjd med Din också. Den ser dessutom fin ut.

2009-01-04 @ 08:51:27
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vilken fin bil, inte för att det var nåt större fel på den gamla... hmm - undrar om din käre särbo håller med om det....



Hoppas ni hade trevligt i nyår trots snor och utebliven Norgeresa. Vi hade det bra i Sälen men innan vi åkte dit i tisdags var jag till läkare och fick läkarintyg och penicillin för bihålorna som har hållt på att krångla sen innan lucia. Så jag har inte varit så snäll mot kommunen som du, jag sparar mina tre semesterdagar till senare. Fördelen med semestertjänst :-) Ha det gott så ses vi på gympapasset på jobbet onsdag morgon.

Kram i vinterkylan.

2009-01-04 @ 09:21:38
Postat av: Sofie

Det var på tiden att du köpte dig en ny bil.

Grattis till det! Men hur många klockor ska särbon ha?

2009-01-04 @ 11:18:06
URL: http://mammistankar.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Jag är så nöjd med bilen. Jag är van att vara sista ägare på mina bilar, så det här känns onekligen lyxigt.

2009-01-04 @ 12:10:07
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Åsa, Jag är jätteglad för bilen, den gamla rullar än, inom familjen så att säga.



Jag kommer att gympa mycket måttligt, för jag är fortfarande inte frisk. Ses snart!

2009-01-04 @ 12:12:46
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Sofie, JA, visst var det på tiden och lika snygg färg som på din. Vi får väl dra ut på en provtur framöver.



Särbon kan nog ha hur många klockor som helst verkar det som. Det är som i psalmen: "Jag kan icke räkna dem alla".

Var och en har sin fixering. Själv samlar jag på presentsnören.......!

2009-01-04 @ 12:14:29
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis till bil av RÄTT märke! Maggicita

2009-01-05 @ 11:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0