Stefan Gustafsson

Så heter en konstnär här i länet som målar fina fågelakvareller. Jag och även särbon, tycker i alla fall mycket om dem.

Vi har varit på några av hans utställningar, men hittills har jag inte lyckats köpa något av honom, för de tavlor jag velat ha har redan varit sålda när vi kommit dit.

Han ger också ut en almanacka varje år med fågelmotiv, det kändes som en väldigt lämplig julklapp till min kära särbo. Han blev också mycket riktigt väldigt glad över den.



Oj, vad bra det där blev, där finns alla uppgifter jag hade tänkt skriva. Nu när jag lyckades göra en länk häromdagen hade jag tänkt göra det, men då behövs det inte. Här finns adressen till hans hemsida, så den som har intresse kan gå in och kolla själv.

Inte är det dyrare än vilken almanacka som helst, men väldigt mycket finare än många som finns ute i handeln.

Här är den andra almanacksfiguren som blivit en obligatorisk julklapp till särbon. Den får han av sin bonusdotter. Eftersom han är som gubben Pettsson själv och även levt med sin kära buppkatt på nästan samma vis, är det verkligen en julklapp som är mitt i prick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0