Drinkfest

Idag kanske det inte blir någon Irlandsblogg. 

Jag ska ha min årliga drinkfest för några av mina käraste väninnor. Det är fjärde året nu, så nu kan man lugnt säga att det är tradition.


Det kanske kommer en rapport från den lite senare, men nu måste jag dra snabeldraken ett varv i köket. Jag har stått där och gjort två pajer så vi får lite mat i oss innan drinkadet tar fart.
Bilderna är från förra året, damerna kommer dock att vara de samma.

Giraffhäng heter den här bilden. Till skillnad mot gäddhäng är det rätt så tjusigt!



Drinkfest är inte så farligt som det låter. Alla har med sig ingredienser till någon drink som de själva tycker om. Man tar med så det räcker till dem som är här. Vi brukar vara 4 - 5 stycken, men tyvärr är en sjuk i år , så vi blir bara 4.


Jag bjuder på välkomstdrink och mat, sen börjar mixandet och trixandet med iskrossmaskin, pressade citrusfrukter, mortling och blandande, vi avsmakar och diskuterar, fnittrar och pratar tills vi inte orkar mer.



När alla väl har åkt hem brukar jag diska, för jag vill ha städat när jag kommer ner i köket nästa morgon.

Det har aldrig varit under 50 använda glas.................... på 4 -5 personer................................!

KUL HAR VI I ALLA FALL OCH JAG GILLAR ATT DISKA!  Så konstig är jag!

Kommentarer
Postat av: marma

Drinkfest - vilken grej! Är det OK om jag knycker den?

Ha så jättekul!

Kramar/marma

2009-07-07 @ 17:38:47
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: Suss

Marma, Knyck på du, du är inte den första och varför ska man inte ha roligt tillsammans med vännerna man har? Klockan är 1.50, de for hem för 40 minuter sen och sen dess har jag diskat. Nu ska jag lägga mig.

Lycka till med festen, jag kan många drinkar och tar gärna emot tips på fler! Kram

2009-07-08 @ 01:51:23
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Inga M

Här sitter Du och pimplar när jag har länkat från blogg och lovat irlandsreportage! Fast det ser väldigt roligt ut med drinkkväll också. Har Du vänt på dygnet? Jag ser att Du kommenterat hos mig vid 3-tiden i natt!

2009-07-08 @ 07:58:48
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Drinkfesten är tradition, då spelar det ingen roll var jag varit, men nu ska jag till Irland igen.

JA, jag är gärna uppe på natten, det är ingen som ringer och stör då. Dessutom är jag nog en utpräglad nattmänniska.

2009-07-08 @ 17:14:56
URL: http://leontina.blogg. se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0