Kalas med fin utsikt

I torsdags fyllde yngste bonussonen år. Han och hans sambo slog ihop sina födelsedagar så vi var där och firade dem båda. De bor i ett ganska nytt hus vid Svartån och ett antal våningar upp.

Jag ville se på utsikten och det är inte direkt några tråkiga, gamla hus man ser när man är på deras balkong.

Åt båda håller ser man Svartån förstås, här med bussbron och Alnängarnas koloniområde i bakgrunden.  Där är massor med små fina hus, fruktträd, blommor och diverse odlingar.


Här kommer ett par bilder som jag tog i höstas på några hus på koloniområdet.




Åt andra hållet såg det ut så här. Just den här kvällen var det aktiviteter i Kanotklubben som har sina lokaler strategiskt placerade vid ån.



Inomhusdekoren tilltalade mig VÄLDIGT mycket! Hade jag varit barn hade jag nog hoppat runt där lite grann.



Det blåste förskräckligt den dagen och ännu mer på kvällen. När vi kom hem låg det några konstiga "rular" på trottoaren och vid garagen. Jag fattade först inte vad det var och hur de hade blivit sådana, men särbon hävdade med bestämdhet att de blåst ihop och blivit som stora bollar.




De  består enbart av något träds långa fröhängen som torkat och fallit av. Vet tyvärr ej vilket träd!

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Fina foton och så vackert det är där.

Och kan tänka mig ni hade en trevlig dag.



Men oj, vilka massor av trädens fröhängen som fallit av. Helt otroligt.



Kram

2009-06-06 @ 20:29:33
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Mia

Vilken fin utsikt din son och hans familj har. Jag har alltid drömt om att bo så jag har vatten att vila ögonen på (och då menar jag inte regn). Men ska man bo med sjöutsikt så stiger priserna ordentligt, och så driven av tanken på vattenutsikt är jag inte... Finns grönytor och planteringar att vila ögon på, och det är inte så illa det heller.

2009-06-07 @ 10:26:28
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Suss

Inger Maryissa, Det finns så många fina ställen runt omkring en, men det gäller att stanna upp och titta en extra gång. Numera tittar jag alltid uppåt mot hustaken när jag är ute på stan. Har upptäckt massor med fina detaljer på hus som jag passerat hundratals gånger.

2009-06-07 @ 14:41:14
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Suss

Mia, De bor jättefint ungdomarna, det är min bonusson - särbons alltså. Min egen bor i Västerbotten.

Jag VILL bo vid en sjö, det har jag tjatat om i många år. För tillfället bor jag med en lekplats på båda sidor om radhuset. Inte direkt en sjö, men i alla fall inte en asfalterad gata.

2009-06-07 @ 14:43:09
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Herta

Frågan är nu var någonstans jag har varit. Klicka på länken och gissa?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0