Föreningen Antivackraträd har gjort sitt!!!

Nu är det gjort!

Ingen vackert blommande kastanj till våren och ingen risk att prickas i skallen av vackra, fallande kastanjer till hösten.
Inga sköna, bruna, lena, levande kulor i fickorna, plockade på väg till bilen på höstmorgnarna.

Idag när jag kom hem från skolan, "hemma på min gata i stan" fick jag se detta !

USCH, vad ledsen jag blev!



Två hurtiga män håller på och massakrerar "MIN" älskade kastanj. Dessutom ler de emot mig när jag närmar mig.

Jag gick fram till den ena och sa några väl valda ord gällande vackra, levande träd osv. Att jag skulle ha stått fastkedjad där om jag bara hade vetat om att de skulle komma. Att jag tyckte det var helt förskräckligt det de höll på med.



Han bara skrattade och tyckte att jag var årets fjanttant, det såg jag på honom. Jag gick närmare och ser den här djävulska trädmördartingesten.  De kunde inte ens såga ner trädet med lite mänsklig värdighet.

Som om inte det var nog, när jag kom tillräckligt nära heter det förskräckliga redskapet...........



  JAG VILL FLYTTA DIT DÄR KASTANJERNA FÅR BLOMMA OCH LEVA !

Det var ju jag som skulle stått där och kramat, inte den här gula plåtmanicken "TRÄDMÖRDAREN".

Kommentarer
Postat av: Herta

Jaa, det är trist...och sen finns det kanske regler om hur nära en husfasad ett träd kan få finnas till. Ibland verkar det variera hur man följer denna regel.

Ps...en vänlig tanke bara, när Du hälsar på och skriver in din bloggadress...behöver Du inte avsluta med @comhem.se Då kaninte jag klicka på din länk och hitta till Din blogg.

2009-03-04 @ 19:52:32
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Suss

Herta, Om du läst äldre inlägg på min blogg har jag ett tidigare som handlar om kastanjen. Det var inte i första hand närheten till huset, utan lite rötter som knölade till asfalten för någons garage. OCH en granne som har en gammal bil som hon aldrig använder och får nektar på under blommningen. Klaga på sånt kan man, men inte på att man tar ner vackra, friska träd. Välkommen åter, tror jag rättat till adressen nu.

2009-03-04 @ 22:55:45
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Aj då! Nu är alltså trädet borta som Du pratade om sist vi sågs. Jag trodde nog att Du skulle klättra upp i det vid avverkningsdags eller kedja fast Dig. Kanske tur ändå att Du inte gjorde det. Den här kramaren ser inte ut att vara någon som man leker med. Du får plantera en liten Samsalabjörk på det här stället istället.

2009-03-06 @ 07:03:23
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Det får inte stå något träd där pga rotsystemet som gör att det blir lite knöligt för garageägaren intill f.d. trädet. I mitt stilla sinne undrar jag om de tänker riva upp asfalten och "gräva" bort rötterna? Idioti är vad det är!

2009-03-06 @ 15:13:43
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0