Jag bor inte i Gävle

Idag har vi haft studiedag i skolan. Vi var många som skulle lyssna på en föreläsning om ICDP och då rymdes vi följaktligen inte inom vår skolas väggar. Utsläppta med andra ord!

Föreläsningen höll på hela förmiddagen och lunchen fick vi fixa själva.

Det fanns två uttalade önskningar: Restaurang Parken och Max. Inget av förslagen utföll till 100% belåtenhet, sen lägrade sig tystnaden. Ingen var särskilt hungrig, så hjärnorna var förmodligen helt avkopplade från "var kan man äta god mat tänkandet".

Så kom fikarasten och då hade kollegan Å.s hjärna i alla fall trätt i tjänst. Hon sa "Gustavsvik". Det blev en fullträff, alla tyckte det var ett toppenförslag och det är verkligen ett härligt matställe med en massa olika goda rätter, en fin salladsbuffé, det finns olika sorters sill och som kronan på verket får man alltid dessert.

Vi åt som vi inte sett mat på många dagar, strömming med potatismos, kycklinggryta, pasta med laxsås, schnitzel med rostade potatisskivor och så fanns det ugnsbakad falukorv, men det tog ingen av oss. Citronfromagen däremot var det bara en som ratade.
Så fick vi kaffe och om man ville kakor till.

När vi gick ut föll min blick på den tillfälliga dekorationen utanför anläggningen.



Som sagt i rubriken: Inte bor jag i Gävle i alla fall, för då hade inte den här juldekorationen stått kvar.

Han såg lite malplacé ut måste jag säga. Fullt med smältvatten omkring honom och någon enstaka isfläck, för all del ganska söt, men nu vill jag nog snart se lite påskris och glada fjädrar istället.

Örebro gamla vattentorn är fint. Det har varit klätterväggar därinne, men jag tror det pågår någon diskussion mellan den klubben och någon annan intressent om vad det ska användas till i framtiden.

Undrar om bocken står kvar till midsommar? Då kanske man kan ha den som alternativ midsommarstång?

Kommentarer
Postat av: Inga M

Asch, har Ni ingen kvar som äger tändstickor i Örebro? Tänd på bara! Ni måste väl också kunna vara lite "gävliga"!

2009-03-20 @ 07:07:52
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, här i stan har vi uppenbarligen inga eldfängda personer, men jag tycker det är dags för bocken att gå i ide nu.

2009-03-20 @ 09:48:58
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Anki Enbom

Strömming och potatismos som är så gott :)

Var evigheter sedan jag gjorde det.

Får nog bli till veckan kanske.

Ja, mina katter är utekatter.

Eller rättare sagt de får gå ut om de vill, men är inte ute speciellt länge och går inte långt bort från tomten heller.

Kommer oftast när man kallar på dem.

Men skogisen är knappt ute alls, hon trivs bäst hemma hon :)

Hoppas du får en fin fredag.

Nu ska jag kika in på din dotters blogg

Kram

2009-03-20 @ 09:57:52
URL: http://ankiskatter.blogg.se/
Postat av: Suss

Anki Enbom, Ja, visst är strömming en höjdarrätt och riktigt potatismos är så klart ett måste!



Kattabstinensen är svår, men jag avstår ett tag till. Tur det finns folk som du t ex, som bloggar om sina katter, där kan jag stilla mig lite!

Trevlig fredagkväll, Let´s dance kanske?

2009-03-20 @ 14:20:03
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0