T & P

Gissa det den som kan!  TP vet de flesta vad det är, men T & P är mera kryptiskt, eller hur?

Det betyder kort och gott "Te och Prat". Det har jag och min arbetskamrat Å hållit på med i nästan 5 timmar ikväll. Nu är det andra gången vi träffas, så om vi gör det en gång till är det en tradition. Jag hoppas det blir så, för vi har riktigt trevlig på våra möten.

Första gången skulle vi titta lite på Tradera tillsammans och kallade det lite skämtsamt för att vi skulle ha en T&T-kväll. Nu var vi mer pratsugna och eftersom te är ett stort måste i våra liv blev det T&T.

Förra gången lyckades vi dricka tre kannor te tillsammans och den natten snodde jag runt som en dervisch i sängen fram till småtimmarna. Te gör mig väldigt pigg, det är väl giftet antar jag och egentligen är det det jag vill åt. Jag får abstinens och huvudvärk annars.

Det blev dock en väldigt kort natt den gången och det ville jag inte ha i repris. Alltså, jag tog fram den allra största tekannan och den räckte till minst 4 koppar åt oss var och sen fick det vara bra. Nu hoppas jag att vi slutade med T i tid och att P tröttade ut oss lite så jag inte behöver ligga och snurra inatt också.

Förresten, jag har bara ett par kapitel kvar i "Låt den rätte komma in", så jag kanske ska inta horisontalläget nu på direkten och få reda på hur det slutar!

GOD NATT (hoppas jag).
                                                                                                Sömntutor

Kommentarer
Postat av: Anki Enbom

T&P kvällar låter trevligt.

men så mycket te ni drack fniss

Men ska nog införa det med min väninna jag med..Alltid skoj att surra av sig lite ibland.

Men får nog bli liten mindre mängd,annars lär jag väl bo på toan är jag rädd för.ler

Kramen

2009-03-17 @ 11:35:42
URL: http://ankiskatter.blogg.se/
Postat av: Anki N

T & P det lät väldigt trevligt.

Överhuvudtaget är de ju trevligt med små träffar o ventilera. Inte bara trevligt, nästan livsviktigt ju.

Ha en skön måndag



anki n

2009-03-17 @ 12:21:23
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Suss

Anki Enbom, Ja visst drack vi mycket te, det är inte klokt, men det är ju så gott. Igår blev det mer lagom, så jag lyckades faktiskt somna när boken tog slut (cirka 0.30...)

2009-03-17 @ 13:39:35
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Anki, Jag kan rekommendera såna här träffar som våra T&P, vi måste bestämma, annars blir det bara en eller två gånger. Boka en kväll i god tid och låt ingenting mer än pest och kolera komma emellan.

2009-03-17 @ 13:41:07
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: anne

Tre gånger = tradition! Det brukar jag också säga!



Jag hinkade grönt te vid ett tillfälle och snodde som en skållad råtta den natten. Jag trodde grönt te var som örtte, men så var icke fallet kunde jag konstatera...

2009-03-17 @ 19:45:16
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Suss

Anne, Om du inte testat rooibos kan jag rekommendera det. Jättegott och garanterat sömnsäkert. Grönt te kan jag inte riktigt förlika mig med, gillar inte smaken.



Visst är tre gånger = tradition. Tack för det!

2009-03-17 @ 19:55:44
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Åsa

Visst hade vi trevligt :-) Det måste ju bara bli en tradition av det, tycker jag iaf.



Var på Coop idag och fick naturligtvis syn på burken med vitlöksost.... den står öppnad framför mig nu... mums!



Vi ses imorgon, hoppas vi håller oss vakna ;-)



Kram kram

2009-03-17 @ 20:15:04
Postat av: Suss

Åsa, Det är tradition nu!!! Vi har alldeles för trevligt ihop för att inte unna oss en ny tradition, eller hur?



Morgondagen hade jag lyckats förtränga, men nu har jag den aktuell i mitt medvetande igen. Tror jag lägger mig nu så jag orkar......

God natt kram!

2009-03-17 @ 22:12:11
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Låt den rätte komma in ligger också på mitt nattygsbord och väntar på läsning. Jag får väl undvika Din ev recension tills jag har betat av mitt exemplar.

2009-03-18 @ 04:10:34
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0