Datorfritt

Igår var det datorfritt igen.

I skolan har vi en elev med autism, som frågar om han får ha datorfritt. Han menar att han då har rast och får göra vad han vill på sin dator (=spela spel o dyl.)

När jag har  datorfritt, som jag hade igår, betyder det att mitt hatobjekt Comhem krånglar och att jag inte har någon internetuppkoppling hur jag är beter mig. Inte ens min käre själsbroder J kunde hjälpa mig ut på nätet igår.

Jag är verkligen inte ett dugg förtjust i Comhem!!!!!!! Det var väldigt fint uttryckt av mig, inombords säger jag andra ord - censur!

Nu kan jag äntligen skriva om häromdagen!

Efter jobbet "häromdagen" åkte jag till min kompis E i Åsbro, vi som hade en egen liten muffinsbuffé hemma hos mig för några dagar sen. Nu hade hon frestat med äppelpaj och med tanke på hur trevligt vi har, och nu dessutom med en väntande äppelpaj, var det inte svårt att tacka ja.

Vi drog ut en sväng i Åsbro, för hon skulle visa mig några intressanta blommor, men innan vi kom dit dök nästa nostalgimack upp. Koppartrans denna gång. Vilken tur att jag hade kameran med mig för blomsterfotografering.



Där vid den gamla förbudskylten gällande parkering står en liten Bambino.

Jag minns dem sen jag var barn, grannpojken Börje cyklade omkring på en sån och inte en enda unge fick prova den. Han var otroligt egennyttig den gossen kommer jag ihåg. Inte en leksaksbil lånade han ut och inte sin Bambino. Han hade en hel väska full med Dinky Toys bilar, dem tömde han ut i sandlådan och där satt han och lekte för sig själv, vilket var ganska självklart med den inställningen.



Jag vet inte om jag ska gissa bilmärket..... men skyltarna på sidan av huset ger också upphov till nostalgiska minnen.

Anglia kanske, särbon som kan alla bilar ligger nere i soffan med näsan i en gammal Tfa, så jag kan inte fråga. Han kommer förmodligen att få sig ett gott skratt, eller så blir han imponerad av mina kunskaper (vilket jag inte tror på själv).

När vi tittat en stund åkte vi till det mål vi egentligen hade - blommorna. De däremot gissar jag är någon sorts kalla och det känner jag mig ganska säker på, men jag har aldrig sett något liknande förut.

Det var massor och de växte bredvid en liten bäck, det var ganska blött runtom dem.




                               Är det någon som vet?

Kommentarer
Postat av: Inga M

Fina bilder har Du som vanligt! Nostalgi är ju roligt och ju äldre vi blir desto mer finns det att vara nostalgisk över. Till slut tar det nog över helt förstår jag. Apropå muffins så såg jag skylten för en muffinsbutik igår här bredvid. Måste ta en sväng dit och fota för Din skull! Växten där känner jag inte igen.

2009-05-16 @ 10:06:22
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mia

Nej, jag vet inte namnet... men jag ser att även du har varit ute och frossat i naturen... :-)

2009-05-16 @ 10:34:21
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Jag ser fram emot muffinsbilderna! Jag och Anna har varit på något muffinsställe i huvudstaden och fikat för några år sen, det ska bli kul att se om det är samma.

2009-05-16 @ 19:37:37
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Suss

Marma, Jag gillar att vara ute och röra på mig, oavsett om det är i skogen eller andra ställen. Skogen är dock lite extra, fast sen jag flyttat från Västerbotten har jag tyvärr blivit påtagligt medveten om de äckligaste kryp jag träffat på - älg/hjortflugor. HUUUUUU!!! MEN, de är inte igång än, så än är det fritt fram.

2009-05-16 @ 19:39:20
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: vivan

Aslilja heter växten!

2009-05-17 @ 21:15:43
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Suss

Vivan, Tack, jag ska berätta det "delikata" namnet för alla som undrat. Tur jag inte gick så nära när jag fotograferade.

2009-05-17 @ 22:41:28
URL: http://leontina.blogg. se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0