Fin vägg

Vi var nere och gick på stan, jag råkade (hmmm) ha kameran med mig och var bara tvungen att fotografera en fin vägg  som vi gick förbi.

Det är roligt att de (vilka de och dom nu är, som man så ofta säger), bryr sig och smyckar ut fasader o dyl lite extra. Det ovanliga piggar upp och jag går i alla fall vidare med ett småleende på läpparna.

I fortsättningen ska jag göra som i den kända psalmen när jag är ute och spankulerar: "Lyfta ögat mot himmelen".
Det finns säkert fler fina målningar på andra väggar som jag missat för att jag inte tittat tillräckligt högt.



I huset under SVEA MARGARIN ligger Örebros lilla ostbutik, den enda i sitt slag än så länge. 

Vill man inte  riskera att man hamnar fel ute på landsbygden, när man letar efter ost, kan man med fördel ta bussen ner till Järntorget och gå hit istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0