Igår

Igår hade jag ännu en liten hatsession riktat mot Comhem.

Det gick inte att komma ut på internet och jag fick ringa min själsbroder J och be honom kolla upp det hela. Jodå, det var någon avgrävd kabel el dyl och ingen information om hur länge det kunde förväntas ta innan man fick kontakt med yttre rymden igen, eller om det möjligen är inre?

Jag har förgäves försökt få mitt bredband via Telia, som jag hade när jag bodde i Umeå.

När jag nyss flyttat hit anmälde jag till Telia att jag ville ha det, det skulle ta cirka 3 veckor och vad jag väntade......

3 veckor gick, inget hände, 4 likaså, sen började mitt tålamod tryta, så i slutet av 5.te veckan ringde jag och kollade vart mitt bredband tagit vägen. Svar: NÄÄÄÄÄÄ, det går inte att installera hos dig, du bor i ett Comhem-hus.

Jag gillar inte att bara fösas in i något jag inte valt aktivt, utan gjorde så klart motstånd och gick vidare för att få Telia.

Efter mycket dividerande och diverse palaver hit och dit visade det sig att om jag kunde övertyga min granne att också välja Telia, kunde de möjligen gå in i kabeln (nu blev det för tekniskt för mig) och ordna så vi två fick det.

Inte utan min granne alltså!

Där föll det!

Så, nu är jag Comhem-kund när det gäller TV och bredband. Telefonen har jag på Telia, har alltid haft och kommer alltid att ha!

Ingen chans till bloggning igår med andra ord. Det var bara det jag ville ha sagt!

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Jo, jag har läst idag om problemen ComHems kunder fick p.g.a åsknedslaget.

Jag har TV hos Comhem men inte digital TV,

utan det analoga utbudet, så antagligen det var därför jag inte drabbades.

Internet har jag via Telia,

och jag märkte när detta hände igår, att modemet helt plötsligt stängdes av och jag blev jätte-orolig.

Men som tur var så funkade det igen.



Håller med om att det är trist när man inte kan välja vilken TV eller Bredbands leverantör man vill ha.

Fast mitt bredband / Internet har jag via telefonnätet hos Telia.

Kan du inte få det ?

Kram

2009-05-06 @ 23:19:12
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Suss

Inger Maryissa, Jag får vackert ha Comhem tills jag flyttar härifrån. För det mesta fungerar det, men det har krånglat mer än när jag hade Telia.

Det jag tycker sämst om är när jag blir besegrad av tekniken! Trevlig helg önskar jag dig!

2009-05-07 @ 22:58:02
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag håller med dig i att man borde kunna välja. Men ComHem verkar lägga beslag på marknaden för hur många hur benämns inte som Comhem-hus!? Att en del uppfattar det som negativt negligeras helt.



Däremot har jag haft väldigt, väldigt litet problem med Comhem, som väl är. Som väl är beror på att när det hände så fick jag vänta länge, länge i en kö innan jag kom fram och fick hjälp. Det sände jag klagomål till dem om senare... vet inte om det har blivit bättre. Tror detta var cira 3-4 år sedan. Sedan dess har det fungerat utan missöden.

2009-05-10 @ 11:40:59
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Suss

Mia, Det händer någon gång då och då att det krånglar, men det var värre för några år sen. Jag skulle ändå vilja kunna välja själv och då skulle det bli Telia, för jag är gärna helkund där jag köper tjänster.

2009-05-10 @ 19:43:08
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0