Present

                          Idag fick jag en present av mig!


Droppen som fick bägaren att rinna över heter "Brun kärrhök".

Vi var ute i söndags, nere vid oset och lyssnade och tittade på fåglar. Då plötsligt svävar något stort, med stor vingbredd ovanför oss - brun kärrhök fick vi veta strax efter - och jag kastar fram kameran, zoomar och knäpper ett par bilder.

Nog förstod jag att det inte skulle bli så värst bra bilder, men att det bara skulle bli ett luddigt, brunt lite tjockare streck var bara för mycket. Besviken kände jag mig!


                                               Som sagt!


Idag fick jag en present av mig och nu hoppas jag på lite bättre resultat framöver.

Den här lilla krabaten kan zooma 10 X, min andra bara 3 X .



Jag skriver om söndagsutflykten en annan dag, det finns lite fina bilder också att visa, dock inget brunt streck.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ser fram emot mycket ögongodis från nya fotomaskinen.....

2009-05-18 @ 21:43:06
Postat av: Mia

Flyganden fåglar är inte alltid det lättaste att få bra skärpa på. Jag tränar på sådana motiv.... :-)

2009-05-19 @ 06:49:29
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Inga M

Grattis till kameran! De bästa presenterna ger man sig själv!



Jag vill inte vara trist snusförnumstig men om man ska zooma väldigt mycket så får kameran inte röra sig det allra minsta grand innan det blir oskärpa. Speciellt om ljuset inte är det allra bästa så att kameran ställer in sig på längre exponeringstid. Så det kan vara en idé att investera i ett litet stativ, pyttelitet utfällbart.

2009-05-19 @ 10:50:04
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: marma

Grattis till nya kameran - nu vill vi se brun kärrhök!

Kram/marma

2009-05-19 @ 18:49:42
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: Suss

Åsa, Mia, Inga och Marma, Jag ska börja med att lära mig kameran, sen blir det väl en massa experimenterande innan jag är nöjd. Vad härligt det ändå är med digitalt så man kan ta 100 misslyckade bilder (på t ex brun kärrhök) utan att det gör ett dugg.

2009-05-20 @ 19:28:09
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0