Fortsättning på allt vi gjorde 1 maj

Om jag då skulle ta och avsluta vår 1 maj som gick av stapeln så långt tillbaka som i fredags.

När vi frossat färdigt i magnoliorna vände jag blicken åt lite andra håll och blev genast fascinerad av träden runt omkring mig.

"Kolla, vilka formationer," sa jag entusiastisk. Särbon tyckte de var fula efter att ha blivit helt uppfylld av sinnlighet från magnoliorna.
Han bara ÄLSKAR att lukta på blommor, han står där som tjuren Ferdinand och ser ut att vara helt avstängd från yttervärlden.

I viss mån kan jag förstå att hans estetiska sinne inte tilltalades av det jag hojtade om.



Sen tittade jag åt andra hållet och där var det ännu knotigare. Jag gillar det!!!!



Under det första trädet finns en härlig staty av en kvinna som går balansgång, mitt ute i vattnet. Balansgång är en konst jag inte behärskar, inte ett dugg.
Jag kan snubbla på ingenting, var som helst och när vi skulle gå på bom i skolan kom jag inte ens upp, innan jag föll ner igen. Hopplöst fall!



Längst bort i porlet satt en liten pilfink och duschade av hjärtans lust.
Än en gång saknade jag en kamera med teleobjektiv. Jag känner att den närmar sig. Jag vill fotografera mera!

Tror inte att den lille vattenälskaren syns på bilden, men han sitter till vänster om vattnet, i hörnet, .



Vi gick mot bilen, passerade den stora blomsterplanteringen. Där är det vackert hela sommaren, med olika sorters blommor, för tillfället är det penseér.



Stadsparken utsågs  faktiskt till Sveriges vackraste park 2004 och det namnet tycker jag nog den gör skäl för fortfarande.

Den byggs ut och förnyas hela tiden, här är en liten bäck som funnits ett tag och som alltid lockar barn att plaska, leka, sjösätta pinnar osv.



Nyaste anläggningen är en Rhododendronplantering vid en annan konstgjord vattensamling. Den är ganska ny och jag har inte sett den i full blom än.



                    Sist det viktigaste, i alla fall om man är barn.


Kommentarer
Postat av: Mia

Men jag dååånar väl!!! Så himla fint...!!!

Hälsningar från Västerbotten!!! L

2009-05-04 @ 20:06:35
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: marma

Sköna bilder!

Du, de vackra knotträden tilltalar faktiskt mig också!!!

Kramar/marma

2009-05-05 @ 13:35:50
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: Inga M

Alltså Stadsparken i Örebro är fantastisk! När jag bodde i staden i slutet på 60-talet- början på 70-talet så var jag väl egentligen inte i en ålder när man promenerar i parker. Men jag kunde inte låta bli, jag promenerade i Stadsparken. Sen var vi ju där med barngrupper förstås också.



Kan bara hålla med Dig i berömmet alltså!

2009-05-05 @ 17:02:08
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Mia, Jag håller med, det är så otroligt mycket vackert och fint ute just nu.

2009-05-06 @ 12:40:16
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Marma, Visst är träden vackra, de ser knappt naturliga ut, men just att de är det gör det extra häftigt tycker jag.

2009-05-06 @ 17:49:02
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Stadsparken blir bara bättre och bättre för varje år. Vi går där så ofta vi kan, för det är rena, rama kvalitetstiden och man är helt uppfylld efteråt av all fägring.

2009-05-06 @ 17:50:26
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0