Trötta fredag

För längesen hade Malena Ivarsson ett TV-program som hette "Fräcka Fredag"

Idag har jag haft en dag som heter "Trötta fredag".

Jag var med min klass på skolresa till Göteborg igår - jag ska skriva lite om det lite längre fram. Vår dag startade 6.15 på morgonen, då vi skulle samlas nere på stan, för att så småningom återkomma till samma plats 0.45 och då hade redan "Trötta fredag" infunnit sig kan jag tala om.

Jag kunde inte somna så tidigt som jag hade tänkt på torsdagkvällen, klockan var 0.30 innan jag började slumra in och med mitt sengångartempo på morgnarna var jag tvungen att gå upp 4.30 för att hinna duscha, äta frukost och fixa en liten matsäck.

Allt detta sammantaget = Kortkort natt, lång intensiv, aktiv dag och brist på sömn.

Idag har vi kompledigt och jag sov till 8.30, låg kvar i horisontalläge och läste tills jag hörde klockan slå 10. Då först steg jag upp.

Jag har varit till källaren två vändor med lite vintersaker, sen har jag cyklat ner till Varberga centrum och köpt mig en köksbordsblomma och en glass, annars har jag inte gjort just någonting utöver det allra mest basala.

För en stund sen satte jag mig på min lilla uteplats på baksidan för att avnjuta glassen, en Magnum Temptation.





                                                      W O W ! ! !

Jag fylldes till 100% av denna Magnum Temptation. Här kan man tala om frestele som lever upp till 100% av vad en frestelse bör göra.

Jag hade njutit i mig mer än halva glassen innan något annat sinne än smak gjorde sig gällande.  Jag började känna en otroligt härlig doft också. Trött som jag är luktade jag lite på min arm, i tron att det var den nya duschtvålen som fortfarande satt i sen förmiddagsduschen. Inte heller.

När jag lyfter blicken lite ser jag ju vad jag har för omgivning där jag sitter.

                               Rakt framför ögonen den här:



                                  Och snett bakom mig den här:



Jag sitter helt omvärvad av syrener som står i sitt fullaste blom.

Det doftar UNDERBART och Magnum Temptation smakar UNDERBART!

Nu heter resten av där här dagen: "Njutbara fredag!"

Jag kan inte sitta här, jag ska gå ut och sätta mig i syrendoften igen.

Kommentarer
Postat av: Härligheter enligt Erika

Åh, vilken skön stund du fick! Jag satt också i solskenet men med en Magnum Mandel...min kompis köpte samma glass som du. =) Det är så vackert nu!!!

Ha en jättehärlig pingst

Kramar Erika

PS

Guacamole är en favorit!=) maken brukar ha lite ädelost i också..bra kombo!

2009-05-29 @ 20:57:25
URL: http://www.metrobloggen.se/harligheter
Postat av: anne

Men tänk så härligt det är att få sova efter en sån där kort dag, intensiv dag!



Sv. Jo, sonen och jag pratade just om det där med att lyssna på andra, han tycker det är oartigt, men jag gör det, har altid gjort och tänker fortsätta göra det, men jag försöker inte VISA att det är det jag gör! :)

2009-05-29 @ 21:39:01
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Herta

Men vad härligt. Har Du vita syrener också. Jag lever f.ö. fortfarande kvar i våra dagar i din stad. Vi hade så bra där.

2009-05-29 @ 23:29:41
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Anki Enbom

Det var verkligen en njutbar fredag.

Nu gjorde du mig nyfiken på glassen så jag får nog ha en njutbar lördag istället :))

Jasmine mår bättre och bättre för var dag som går, men visst är det oroligt när de små är sjuka.

Jag har inte gjort så mkt dessa dagar. Mest kollat henne..

Kikar in snart till dig igen

kram

2009-05-30 @ 08:15:37
URL: http://ankiskatter.blogg.se/
Postat av: Suss

Erika (härligheter), testa den nya Temptation. Jag är ingen stor glassvän, men jag är helt såld. Guacamole är bland det godaste jag vet, ska testa att ha i lite ädelost nästa gång.

Hoppas på en skön pingstsöndag nu!

2009-05-30 @ 22:13:29
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Suss

Anne, sova på morgonen är bland det bästa jag vet. Jag försöker kicka iväg Luther som sitter på axeln och pickar mig på huvudet för att ge mig skuldkänslor. Sen somnar jag om, så jag lyckas nog få iväg honom!

Fortsätt du att lyssna och "glo", det är berikande och ger en massa erfarenhet i beteenden.

2009-05-30 @ 22:15:42
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Suss

Herta, Det är min kära granne som har de vita. Jag njuter alldeles gratis, de hänger en bra bit in över min häck och doften bara flyter fram!

Örebro är härligt, är du ofta här?

2009-05-30 @ 22:16:45
URL: http://leontina.blogg. se
Postat av: Suss

AnkiE, Har du testat glassen nu? Den mörka är också helt sanslöst god, jag som inte är någon stor anhängare av glass är helt såld!

Vad glad jag blir att Jasmine är bättre, även om jag aldrig har träffat henne. Katter är det bästa jag vet och jag lever med i alla vänners, dotterns och andras bekymmer och glädjeämnen när det gäller de små liven.

2009-05-30 @ 22:18:36
URL: http://leontina.blogg. se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0