Äntligen hemma

                                       Systrarna är tillsammans!




De har en stillsam läsestund innan de ska diskutera vad var och en läst. Det är alldeles tyst därnere, det är bara i mitt hjärta det hamrar en lyckokänsla som nog kan tolkas som: "ÄNTLIGEN!"

Beata kom idag, alldeles hel och fin, inpackad som om det varit kronjuvelerna. Fantastisk säljare som var så noggrann. Jag nästan darrade innan jag fått av all bubbelplast, tejp och papper.

Nu har barndomsdrömmen gått i uppfyllelse!

Hon är ännu vackrare i verkligeheten än på bild. Faktiskt finare än sin syster Emma, även om hon också är en skönhet.

Undrar vad de läser?

Det kan vara Kunzelmann & Kunzelmann som Emma har kommit halvvägs i. Vi kan ha ett snack om den när hon är färdig med den. Jag tyckte om den.

Beata håller visst på med Gavaldas senaste: "Lyckan är en sällsam fågel." Den har inte ens jag läst, men snart så kan jag diskutera den med henne, för den är med i läsecirklen.

Vad nöjda och glada de ser ut, nu när de äntligen är tillsammans.



Jag är också nöjd och glad, fast någonstans i mitt inre hör jag hur det pickar..........

Jag tänker lite på Dora, väldigt lite än så länge. Hon har definitivt aldrig varit en önskan, än mindre en barndomsdröm, men ändå...........

Hon skulle göra sig där bakom de två som bara läser!!!!!!!



Hmmmmmmmmm!!!!! (Jag är väl galen antar jag, fast ingen talat om det för mig än).

Kommentarer
Postat av: anne

SÅ fina! Vem har gjort dem? Inte Lisa Larsson...?

2009-11-13 @ 21:23:36
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Suss

Anne, Jodå, det är Lisa Larsson och jag känner habegäret. Det blir bara värre och värre......! Trevlig helg!

2009-11-13 @ 22:08:02
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning! Fniss...är nästan övertygad om att förr eller senare som har du en till liten inneboende där på pianot!

Kramen!

Ragnvi

2009-11-14 @ 06:14:23
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Suss

Ragnvi, Jag är rädd för att du kan ha rätt och så liten är hon inte heller, men hon skulle passa bra in med sina systrar, eller hur? Kram

2009-11-14 @ 14:16:06
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0