Äta och må bra, eller dåligt!

Igår var vi och kompletteringshandlade lite, då slank det med 2 stycken 200 grams Maraboukakor. Kärestan valde sin hur lätt som helst, han tog Schweizernöt.

Typiskt, då kunde inte jag ta samma. Vilken beslutsångest jag fick, jag velade jättelänge, men till slut bestämde jag mig för att testa en nyhet - "Non Stop".



Den var otroligt god och som vanligt kan jag inte äta med måtta, utan jag håller på tills jag känner, att om jag tar en bit till kommer jag att må rejält illa.

Oftast behöver jag bara vänta en liten stund så går det över och jag kan äta upp resten. Nu är jag inte så van att ha 200 grams kakor, så det slog lite fel igår.

Det slutade med att jag fick tacka min käre särbo för att han gjort mig till Samarinist! Förut kunde jag inte få i mig det, men nu är jag till och med beroende.



Tack och lov säger jag, jag fick mig nästan hela kakan sen jag druckit ett glas av denna ädla dryck.

Idag återstod 4 rutor och de har gått åt medan jag skrivit detta.

Slutsats: Missbruk av Marabouprodukter botas lätt med överkonsumtion av Samarin!

Man kanske kunde ha Samarinsortimentet bredvid godisdisken i affären?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0