En härlig blueskväll på jazzklubben

Tisdagar är jazzkvällar, men nu är det så att Örebro Jazzklubb bytte namn för ett antal år sen och heter numera ÖJBC = Örebro Jazz och Blues Club!



Så är det och då innebär det att man måste leva upp till namnet. Det gjordes med besked i tisdags. Då var "Arnesens Blues Band" här.

Vilken höjdarkväll!

Jazzklubben håller till på Frimis och själva krogdelen är ganska nyrenoverad, men man känner ändå det gamla kvar i väggarna på något vis. Detta trots att det är sprillans nya, häftiga tapeter, som för övrigt passar väldigt bra.



Kristallkronorna finns kvar.....



........... medan baren är helt ombyggd och modern.



Det var en kanonkväll och de spelade så det rungade i väggarna! JÄTTEBRA!

Här är det Thomas Arnesen på gitarr. En bluesen mästare enligt mina öron!



Den här bilden gillar jag för han spelar några snabba ackord så handen är alldeles suddig.



Jag vill bara säga en sak: Missa inte honom och hans band om de dyker upp någonstans. Det är värt varenda krona!

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Morning o tack för dina goa rader hos mig! Tur bloggen finns...annars kom jag ingenstans! Jag tar en timme i sänder, mer orkar jag inte nu....

Kramen!

Ragnvi

2009-11-27 @ 04:54:23
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Inga M

Din vurm för jazz har jag ju lite svårt att förså, fast bättre sedan jag var med Dig på jazzkonsert i Örebro häromsistens. Det var ju bra och det blev på många sätt en oförglömlig kväll. :-))

2009-11-27 @ 16:55:00
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Ragnvi, Det är härligt att du är med igen. Kram!

2009-11-27 @ 17:41:49
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Du hade gillat den här kvällen, jag lovar! Det var urhäftigt och får vi bara chansen ska jag fortsätta frälsningsförsöken! Trevlig 1 advent. (Jag tände förra helgen förresten.)

2009-11-27 @ 17:42:48
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0