Mitt i stan........

............ ligger LÄNSHUSET!

Nu har jag bott här i drygt 8 år, men vad Länshuset är, har jag ingen aning om. Fult är det då så det räcker, speciellt med tanke på att det ligger nederst vid Stortorget och där runtomkring finns ganska många vackra, gamla hus.

Det skämmer lite enligt mina smakramar.

Hoppsan, smakramarna handlar inte bara om gommens njutning.



Böjer man sen nacken ännu mer bakåt ser man taket. Ibland är det ju väldigt vackert högt däruppe.

Ack nej, det var allt annat än vackert!

En snårig djungel av allt möjligt för att få kontakt med inre och yttre rymden. Ett litet torn med en utkiksplats ser det också ut som.

Undrar om jag är inne på något hemligt område och tassar omkring. Har ingen som helst aning



NEEJ, det var verkligen inte ett dugg vackert!

Nu kommer ett alldeles nybyggt hus på Kungsgatan. Det estetiska totalt bortglömt!



               

                                "Fulbloggen"
heter min blogg idag!


Kommentarer
Postat av: Thalina

Tänk ändå vad hus kan se olika ut.Här i Norrköping har vi också en del fula hus.Efter rivarglädjen på 70-talet försvann många gamla vackra hus men en del finns kvar.Kram Thalina

2009-11-19 @ 16:42:09
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Det ser lite ut som hus gjorde under värsta snabb-byggartiden på 60-talet, bara snabbt upp med väggar och tak, skit detsamma hur det såg ut. Jag trodde vi hade lämnat den tiden bakom oss. Synd för jag tror inte att det måste bli så mycket dyrare att bygga snyggt, mest eftertanke.

2009-11-19 @ 19:57:59
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0