Rop i skymningen

När kärestan kommer hit inför helgen brukar han ibland gå in bakvägen.

I fredags hörde jag inte att han kom, för jag lyssnade på musik i köket. Däremot hörde jag vrålet, eller kanske inte direkt vrålet, men i alla fall ROPET! Det var klart över normalt db-läge.

Vad var det då som var så förskräckligt att han var tvungen att hojta innan han ens kommit in från uterummet där han stod och luftade strupen.

                                         Jo detta!



                                        Vad skrek han då?



                          "VAAA, ÄR DET REDAN ADVENT??????"



Med en julfantast och en antijulare blir det regelbundna kollisioner.

Nu har jag faktist inte tagit fram vare sig advent eller julen. Däremot var jag på IKEA för ett tag sen och fyndade en billig ljusstake som jag tänker ha på uterummet det här året. 

Jag bara provade om den passade på den smala brädan vid skjutfönstret och när den gjorde det fick den stå kvar.
Farligt va????

Jag som är så noga att man absolut inte får tända adventsljusstaken förrän det är första adventshelgen.

Kommentarer
Postat av: julia [Fotoblogg]

hejsan!:)

Fin blogg.

kramar

2009-11-11 @ 18:29:12
URL: http://juliiiakempff.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Så roligt det ser ut med kissen utanför fönstret.

Och vilka roliga ögon :-)

Men tydligen var det inte den utan ljusstaken som fick kärestan att hojta :-)

Och snart är det ju första Advent...vad tiden går.

Kramar

2009-11-12 @ 14:12:12
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0