Äntligen.......

........ fick jag tid att koka en stor kanna te, sätta mig vid köksbordet och läsa ut senaste boken jag lånat i läsecirkeln.

Nästansystern sa härom veckan att hon läste "Hypnotisören". Jag frågade förstås vad det var och då var den ur cirkeln. Det är alltså Bokias förträffliga läsecirkel "Låna och läs", jag pratar om. Man kan byta sin bok var som helst i Sverige där det finns en Bokia som har läsecirkeln.

För 399 kronor får man läsa 60 nya böcker under drygt ett år och på slutet är det som vanligt, man behåller den man har hemma när tiden gått ut.

Det här är ett verkligt stressmoment för mig. Jag brukar känna på ett tidigt stadium vilken bok jag vill äga och då har jag förstås redan läst den, men då vet jag i alla fall att jag kommer att vara glad att ha den i min bokhylla. Nästansyster gör tvärtom, hon tar en som hon inte läst, men det är hennes val.

Det är inte alltid så lätt att fixa att jag får rätt bok. Om det är en väldigt eftertraktad bok kan det vara många som vill ha den kvar till sist. Inte heller är det så roligt att avsluta sin läseperiod 1 månad i förväg bara för att få just den boken man bespetsat sig på. Då blir jag lätt stressad, men jag har lyckats många gånger att få min önskebok.

Det som händer när syster och jag pratar böcker är att vi liksom hetsar varandra, alltså var jag tvungen att låna samma bok, så vi skulle kunna diskutera den på telefon.



Den har kostat mig nattsömn och jag ville egentligen vara hemma och läsa både igår och i tisdags, men det är kören ena kvällen och jazzklubben andra. 

Idag hade jag tid, nu är boken utläst och den var jättespännande. Jag tror inte det som hände kan hända på riktigt, men den var BRA i alla fall. En riktigt fängslande kriminalroman som det heter numera.

Undrar om kära syster läst ut sin?

Jag vill inte äga den, men jag kan gott rekommendera folk att läsa den!

Kommentarer
Postat av: Thalina

Ett bra sätt att läsa böcker på.Kriminalromaner tycker jag om och jag lånar ofta på biblioteket om jag inte hittar några på loppis.jag har alltid en bok på gång.Den du visar låter spännande.Önskar dig en fin helg kram Thalina

2009-10-23 @ 11:20:49
URL: http:// thalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0