Lördag

Idag tog min gamla hosta nya tag och jag låter som skrammel i en gammal burk igen.

Ute blåser definitivt inte sommarvind, regnet piskar ner, gula och röda löv blåser omkring och det är ruggigt kallt.
Jag lyckade mota ut kärestan på en promenad innan det bröt löst och tack och lov för det.

Nu blir det inget mer bloggande för min del idag.

Jag ska tas med mot hemligt mål i kväll. Det är en del av julklappen från kärestan, som innebar lite upplevelser, som ska infrias i afton. Jag vet inget mer än att jag inte bör vara alltför sunkigt klädd. Det betyder förmodligen att jag ska vara ganska fin. Alltså är det ingen naturupplevelse, tur det med tanke på vädret.

Nu måste jag dock pysa iväg, ska vara smakråd till en ny jacka till kära dottern.

Rapport kommer imorgon om vad det blev av kvällen.

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Vad spännande! Ser fram emot en fortsättning!

Och jag suttit o dreglat hos dig....äpplen, plommon o blomster! Härligt!

Tack för dina rara ord hos mig! Jag är "bara"...ser dåligt gör jag, kör fram kameran o knäpper! Blir det nåt så blir det...resten gör nåt fotoprogram!



Jag mår dåligt av en sex veckor lång strålbehandling i Örebro...livmoderhalscancer...upptäcktes av en slump för ett år sedan...magen vill inte medverka längre, och nu har jag fått en brist på B12 fick jag veta igår, ska få sprutor.

Inför varje återbesök blir jag som ett asplöv....

Kramen!

Ragnvi

2009-10-03 @ 14:54:10
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: marma

Vilka vackra bilder i ditt förra inlägg och inte minst äpplestillebena!

Hoppas du får en kul och minnesrik kväll. Väntar med spänning på morgondagen när du kommer tillbaka!

Kramar/marma

2009-10-03 @ 17:06:06
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: Suss

Ragnvi, Jag måste nog lära mig lite fotoprogram förstår jag. Mina bilder är helt obehandlade, är motivet bra brukar det bli okej.

Men oj vad jobbigt för dig med strålning och all oro och sen negativa följder som B12 brist.

Säg till om du måste komma hit igen och inte har något folk häromkring, vi kan alltid ta en fika tillsammans och surra lite, det är spännande med nya bekanta!

Håller båda tummarna för ditt tillfrisknande. Kram!

2009-10-03 @ 17:10:26
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Marma, Ja, tänk att äpplen är så vackra, det behövs inte mycket, naturen har fixat det mesta redan.

Jag är jättenyfiken på vad kvällen ska ge, nu ska vi snart dra ut i ovädret och jag vet bara att det inte är i Örebro. Kram och trevlig kväll till dig också.

2009-10-03 @ 17:12:18
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Nämen så trist att din hosta startat igen.

Det är inte kul.

Och trist väder är det också, och det är lätt att bli kall.

Märker att om jag blir kall, så blir mina luftrör irriterade och jag börjar hosta mera.

Låter som om en mysig kväll väntar och ha en fin fortsatt kväll / julklappen.

Kram



2009-10-03 @ 22:46:08
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Suss

Inger Maryissa, Det är urtrist att hosta och hosta, folk stirrar på mig som om jag hade influensan 10 gånger om. Det blev en toppenkväll igår, ska just till att skriva om den. Ha det bra i blåsten.

2009-10-04 @ 15:33:10
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja här sitter jag i 30 graders värme och arbetar med en underbar utsikt över medelhavet....kunde varit värre! Men i morgon så bär det av hemåt i alla fall.

2009-10-05 @ 14:55:24
Postat av: Suss

Maggicita, här är allt annat än 30 graders värme. Hoppas vi kan höras när du kommer hem och att du mår bättre, för visst var du också risig i rören? Kram syster!

2009-10-05 @ 17:21:05
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0