Lördagsaktiviteter

Vi vaknar till en inte alltför kall dag med sol och det ser ut som en jättehärlig höstdag, även om det blåser ganska mycket.

Inga problem med vad vi ska göra idag! Kärestan har vår motorcykel som snart är att betrakta som ett kall. Han är extremt noga med att sköta om våra motordrivna fordon, något som jag uppskattar mer än jag kan säga. Tyvärr har vi inget garage, så han får klä på sig vintermunderingen innan han ger sig i kast med uppgiften. Om jag minns rätt är det dags för en ny växellåda, eller så var det lameller, eller så var det något annat för mig helt obegripligt!

Fin är den i alla fall och vi är väldigt nöjda med att äga en BMW.



Själv ska jag tillbringa dagen inomhus,  på Hotell Stinsen i Hallsberg.



Jag ska på höstens fortbildning i musikterapi. Vi har två kurshelger/år i RFDM, som är förkortningen på vår förening. Jag är alltså utbildad musikterapeut i Fmt-metoden. Vi arbetar med människor med funktionshinder av något slag, från kocentrationssvårigheter till grava, diagnostiserade handikapp.
Läs gärna om det på länken, det är väldigt intressant, en bra utbildning på Ingesunds Musikhögskola och en fantastisk behandlingsmetod.

Det är otroligt berikande att träffas regelbundet, utbyta åsikter, få hjälp att lösa problem och framför allt uppdatera sig om det senaste inom forskning, nya rön, handikappkunskap osv osv.

Vi brukar vara på olika platser i Sverige, har även varit på Åland och i Helsingfors, då det finns musikterapeuter även där. Det blir också som en liten minisemester att få åka någon annanstans, även om det handlar om arbete och koncentration mest hela tiden.

I höst blev det Hallsberg. Så otroligt roligt för mig att få åka till Hallsberg. Jag är uppvuxen där, t o m född där, för BB i Örebro var fullt när det var dags för mig att träda ut i världen.

Jag är en sällsynt optimistisk, ganska positiv person, inbillar jag mig i alla fall, så jag har försökt vända på det.

Hallsberg JAAAABBBAAAA!!!!!!!

*Jag får sova i min egen säng.
*Jag slipper stiga upp i gryningen för att åka iväg och vara trött när jag kommer fram.
*Det blir inte så dyrt nu i dessa besparingstider.
*Jazz & Bluesklubben har sitt säte där - ikväll Roffe Wikström!
*OCH, framför allt det bästa: Jag hittar dit!

Nu ska jag snart iväg och kommer hem någon gång när det är dags att sova. Då är hjärtevännen här och väntar på mig och imorgon bär det iväg till Hallsberg igen för den avslutande dagen!


Kommentarer
Postat av: marma

Detta låter verkligen intressant, ska gå in på länken och läsa.



Kramar/marma

2009-10-17 @ 16:23:44
URL: http://marmagda.blogg.se/
Postat av: Inga M

Annars kunde Du ju ha passat på att sova på Hotell STinsen! Jag gick in på Din länk för att se vilka som äger hotellet nu när Hildors har sålt. För det har de väl? Åtminstone tror jag att den Hildor som vi känner mest har dragit sig ur och flyttat utomlands någonstans. Men jag lyckades inte spåra någon ägare på hemsidan så jag är lika klok / oklok. Läser om reunion med gamla klasskompisar. Jag har nyligen hamnat i Stayfriendsköret och hittar nu med entusiasm ett antal gamla bekanta från uppväxttiden i Hbg; typ Lars Eriksson, Göran Pierre, Göril Tyresson osv.

2009-10-18 @ 08:13:29
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Oj oj...vilken hoj! Har aldrig suttit på nån hoj! Bara pappas gamla moped...fniss!

Intressant jobb du gör! Lycka till!

Och jag förstår att du längtar till 3:e december!



Jo det är rotslöjd som gamla mormor Marta har sysslat med...bland annat!

Kramen!

Ragnvi

2009-10-18 @ 15:17:11
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Suss

Marma, Det är intressant, på gränsen till svårt att tro på, men jag har jobbat sen 1993 så jag vet att det fungerar. Jag tycker fortfarande att det är jätteroligt att åka till jobbet. Kram

2009-10-18 @ 21:17:40
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Jag vill inte sova på Stinsen! Jag har varit på något av de där rummen på Hbg-tiden, med Kent bervars, fast vi var där och hälsade på någon annan.

Hildors har sålt, vem syftar du på som försvunnit utomlands?

Vad är nu Stayfriendsköret? Jämt ska du behöva inviga mig i nyheter på nätet!

2009-10-18 @ 21:19:52
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Ragnvi, Jag har också åkt mycket moppe, men så fort jag fick körkort såg jag till att få testa motorcykel också. Numera åker jag med, sen mina axlar lägger av en i taget. Bara jag får fixa nummer två kanske jag sätter mig vid styret. Jag provkörde den i alla fall innan vi köpte den.

Mitt jobb är toppen, jag stortrivs fortfarande efter 16 år. Kram

2009-10-18 @ 21:21:36
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0