Nattmål

Sitter här mitt i natten, snart är det det i alla fall och för nästansystern är det rena, rama nyårsafton så här dags.

Jag har varit på jazzklubben och nästan frusit ihjäl, men musiken var fantastisk!! Jag tål inte den här årstiden så bra, barnens gudmor säger att  det är mentalt. Jag har gjort vintermotstånd så länge att jag inte klarar av när det drar ner mot 0 grader, trots att jag inte bor i Västerbotten längre.

I handen - näää, inte exakt nu, för jag skriver nu - håller jag en cognacskupa och jag njuter i fulla drag av hettan som sprider sig i mitt inre när jag sippar på den.

Alldeles strax ska jag tippa mig själv baklänges ner i min underbara säng och kura ihop mig under klimattäcket från Höje, eller möjligen Höjes. Sen kan det få vara hur kallt det vill, under täcket är det alltid perfekt temperatur.

Paradoxalt nog, är jag en person som sover med öppet fönster nästan året runt, inte vidöppet, men öppet!

Mycket motsägelsefullt, eller hur?

Skål och godnatt på er alla!

Kommentarer
Postat av: Inga M

Från Höie kanske till och med. Varför fryser Du på jazzklubben? Har de inte råda att värma upp lokalen?

2009-10-14 @ 11:20:02
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mia

Nee.... inte så motsägelsefullt. Vi är många som vill ha en liten, liten fönsterspriga öppet om det inte är 20 minusgrader ut. Det är dels för temperaturen, men främst för att det ska vara frisk, fräsch luft i mitt sovrum... Så resonerar jag... ;-)

2009-10-15 @ 06:26:08
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0