Nu blev det bråttom

Kära nån, snart kommer gästerna och jag är svettig på pannan, har inte fått in maten i ugnen än och särbon tyckte duken var för skrockig, så nu står han och stryker.

Det är våra goda vänner I-M och L som kommer på middag, inte de kunglige, men han vill ha det mer snyggt och ordentligt än jag och då får han så gärna göra det.

Duken som var för skrockig kom ut från linneskåpet där den legat ihopvikt, nytvättad och manglad. Han gillade inte mangelvecken. Nu stryker han!

Jag måste ila ner i köket, sen in i badrummet och fräscha upp mig innan jag kan sticka ut och tända lilla välkomstlyktan och stå lugn och sansad i dörren och säga välkommen.

Det är lugnt, nästan allt är färdigt även om huvudrätten är helt rå än.

Kanske hinner jag ta kort på maten den här gången, inte bara tomma tallrikar.

Vi hoppas på en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Hej!

Hoppas maten smakar bra och att ni får en Trevlig kväll :)

Du undrade vem Röjland var.

Jag personligen vet inte vem det är, men jag läste på en sait, att det ska tydligen vara en Katt/djurplågare :(((

Det fanns bilder på det hela där han hade slagit ihjäl en hel del katter :(((

GRÅTER

Jag tänker oxå skriva på en eventuellt lista om det blir ngn sådan.

HATAR djurplågare.

USCH!



Tasskram/

Gunilla



2009-10-24 @ 17:25:37
URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Postat av: Suss

Gunilla, Jag kan knappt läsa om sånt där, ännu värre är det med bilder. Här i Örebro var det i tidningen igår om en upphittad kattunge i en soptunna, inknuten i en soppåse och med en skada i huvudet, så illa att den dog hos veterinären. Jag blir så himla ledsen, det finns både katthem och jourhem om man inte vill ha sin katt. Ska ändå googla på Röjland.

Maten blev jättegod, kvällen trevlig och nu är jag proppmätt och TRÖTT! Kram

2009-10-24 @ 23:45:08
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Du är cool som sitter och bloggar när det är som mest bråttom innan gästerna kommer! Och särbon strävar och stryker dukar! Kan tänka mig att han hade synpunkter på Din flykt undan plikterna.



Jag kollar gärna på bilder på maten och dukningen förstås.



Förresten så kan Du hälsa älsklingen att det är fint med mangelveck om de är raka och logiska, inte härs och tvärs.



Vi måste som sagt ordna till det med shopping i Örebro. Just nu ser det lite mörkt ut men skam den som ger sig.

2009-10-25 @ 05:59:31
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Herta

Mangla vecken...iiiii. Har Du tänkt på att man kan spara på såna där rullar, papprullar, jättebreda om vi kommer över den. Kanske kan man tigga hos dem som tex säljer vaxdukar ? Jag har aldrig provat kanske jag skall säga.

2009-10-25 @ 10:45:31
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Käre mannen hade ingen aning om att jag satt och bloggade. Jag skriver så himla fort att han inte ens märkte att jag var försvunnen en liten stund.

Det var inget fel på den vita duken, vecken exakt som de skulle vara, men manglade veck blir skarpa och det klarade han inte. Vi är alla olika.

Det blev inte så mycket bilder, vi åt mest!!!!!! Det som blev kommer på bloggen.

Vi ses i stan nån gång hoppas jag. Det är bra om det dröjer lite, jag har fullt upp med julförberedelserna HAHAHA!

2009-10-25 @ 11:30:59
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Herta, Jag har ingen plats för stora rullar, inte lust heller. En f.d. pojkväns mamma (70-tal) bad sin man att ta bort duschen uppe och nöjde sig med den i källaren. På det fria utrymmet fick mannen bygga hållare för såna där rullar som hon hängde gardiner och dukar på. Bredvid fanns toaletten. Jag är glad att det tog slut mellan oss, tänk om jag blivit sån! Linnedukar med toalettlukt på matbordet.

2009-10-25 @ 11:33:21
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0