Alternativ väg hem

Efter fröjderna på Chokladsalongen skulle vi tillbaka till Örebro. Det är alltid roligare att åka en annan väg hem och det gjorde vi utan större diskussion.

Vi åkte vägen mot Vretstorp, för där har vi varit en tidig vårdag, och haft fikakorg med oss, vid nån liten sjö. Nu ville vi se om det var lika naturskönt om hösten.


Det får jag nog lov att säga att det var, även om jag saknade alla fågelläten och kvitter som hördes där under våren.

Av med hjälmarna för att njuta lite frisk luft en stund.





Det är vid såna här tillfällen som jag hör en inre röst mala och säga: "Jag vill bo vid en sjö, jag vill bo vid en sjö, jag vill bo vid en sjö."
Ja, det vill jag, men det kanske är lite sent påtänkt i livet?

Det är något naturområde, för där fanns en övergång, när jag i full mundering travade iväg nerför stigen och möttes av en grind och en trappa över staketet.




Det var nu jag än en gång saknade den där kameran, som jag kan ta extrema närbilder med. Den är inte inköpt än, så jag lär få fortsätta sakna den.

Ryssgubbe, kan det vara en sån här? Och bären i bakgrunden? Inte rönn!



Kärestan ville ta en bild på mig, med anledning av att det var så vacker bakgrund.........Men kära nån då, jag sitter ju i förgrunden, vad menar han??????



Vi fortsatte på ännu fler småvägar, men det blev bara att njuta med ögat. Kameran låg nerpackad! Hur han körde vet jag inte, men vi kom ut på motorvägen vid Marieberg.

Kommentarer
Postat av: Mia

Mysiga foton!

Jag har närt en dröm under många år att jag vill så jag har utsikt över hav eller sjö. Men jag har lagt den drömmen på hyllan... Tycker inte det är värt sitt pris, inte här i Jönköping, och det är här jag vill bo. Bor dock så nära Vättern att jag tar mig dit gående i lugnt tempo på 10 min. Och Vättern gillar jag, sommar som vinter...

Postat av: Inga M

Ni verkar ha det så mysigt Du och särbon! Vilken tur Ni har haft, både han och Du att Ni råkade hitta varandra! Från nu och fram till nästa säsong börjar är det ledigt i ett par stugor vid vatten här minsann om vattenlusten faller på igen.

2009-09-15 @ 06:57:05
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Mia, Min dröm är att varje morgon på sommaren bara gå rakt ut och ta ett morgondopp. En mycket romantiserad bild av hur verkligheten ser ut, men drömma kan man alltid.

2009-09-15 @ 08:23:58
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Vi trivs väldigt bra tillsammans och tycker lika om det mesta, annars jämkar vi ihop det så det blir bra för båda, inga problem.

Jag ska framföra till särbon att det finns ledigt husrum västerut så får vi se. Det blir dock ingen mc-utflykt, för den ska tas isär och servas nu innan det blir för kallt.

2009-09-15 @ 08:27:13
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Hej på dig! Jisses vad jag har läst ikapp o njutit...av det ena o det andra! Härliga utflykter ni gör!!

Kramen!

Ragnvi

2009-09-15 @ 16:00:36
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Suss

Ragnvi, Hej själv, kul att se dig här bland läsarna. Jo, vi rör på oss en hel del på helgerna jag och särbon. Vi tycker om att se oss omkring, tyvärr kan vi närområdena rätt så bra vid det här laget. Kram

2009-09-15 @ 17:11:15
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0