Garanterat iskallt

Vi var på fest hos en kompis för ett tag sen. Han bjöd på en riktigt maffig, god smörgåstårta med mycket räkor.

Jag är väldigt förtjust i just det skaldjuret, så jag trivdes bra och försökte se till att få mig en bit där de verkligen hade flockats.



Herrarna gillar snaps, jag gör inte det, men de tycker det hör till och ett av de viktigaste kriterierna på en perfekt snaps, är att den är isande iskall. Jag var fullt nöjd med min öl till maten, samt mängden räkor.

Värden i huset hade kommit på en helt genial ide, som jag härmed delar med mig av. Jag hade aldrig sett något liknande innan. Vi skrattade gott åt hans lösning på att servera den ulitmata issnapsen.



Viktigt är att det är en plastflaska, så den inte spricker. Här infrusen i en urdiskad mjölkkartong.

Smart va?

Kommentarer
Postat av: Thalina

Smörgåstårtan ser jättegod ut.Det var ett roligt sätt att frysa snapsen på.Alla sätt är bra utom de dåliga.Men är det inte farligt att få ner så iskallt i magen? Fina bilder. Ha en fin dag kram Thalina

2009-09-17 @ 06:26:15
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Suss

Jag vet inte om det är farligt, herrarna överlevde, de hetsdrack inte direkt. Själv tog jag inget. I alla fall var det läckert att se när han tog fram flaskan ur frysen. Kallt så det räckte och blev över.

2009-09-17 @ 10:09:52
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Ragnvi på jobbet...

Tjena! Tänk vad påhittiga många karlar blir när det handlar om spriten, fniss!

Meen...så jag skrattade när jag läste om din kjol!!

Kramen!

Ragnvi

2009-09-17 @ 12:44:08
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Suss

Ragnvi, tyvärr blev det ju aldrig någon kjol, jag var en alldeles för lydig dotter på den tiden, men det gick över som tur var.

Jo, nog kan de tänka ut kluriga saker när det intresserar dem, männen alltså!

2009-09-17 @ 13:02:07
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0