Nya sämre tider även här

Det verkar inte som det ger sig med segheten här, bloggsidan följer tidsandan och är sämre än förut? Eller vad ska man tro?

Inte sätter jag mig och väntar 1 minut eller mer för varje bild jag vill lägga in, i alla fall inte när jag inte loggar in här förrän så här dags........

Jag är nog inte riktigt klok, jag borde ligga, och om inte sova, så åtminstone läsa. Klockan är snart 23.00 och jag är inte ens halvvägs i säng än.

Jag har bakat! Det gör jag ganska ofta börjar jag inse och snart får jag sluta tjata om det här och börja skriva om något annat. 

Imorgon är det första körövningen för terminen och jag och Knocksyster C ska stå för fikat. Då fick det bli hallongrottor till 40 - 50 personer. Sen för att variera lite har de gjorts om till blåbärsgrottor.

Jag kokade så otroligt god blåbärssylt  tidigare i höst, med äkta vanilj i och den blev jättegod. Sen hör det till saken, att jag nästan aldrig äter sylt, så det blev en liten mini innovation när jag bakade. Nu är det bara en burk kvar, för jag har gett bort två och bakat upp en.



                      Det blev nästan 60 grottor! GODA!!!!

Kommentarer
Postat av: vivan

Det måste jag prova...har bara bakat med hallon och hjortron!Ser så fina ut.

ha en bra dag!

Kramen!

2009-09-02 @ 08:40:07
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Suss

Vivan, Ett litet tips, jordgubbssylt.....MMMMMMUMS!

2009-09-02 @ 11:07:25
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ser gott ut...

2009-09-02 @ 11:35:16
Postat av: Suss

Åsa, Synd du är sjuk, idag såg jag din kommentar och idag delade vi på jobbet på det som blev över. Krya på dig!

2009-09-03 @ 12:06:59
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0