Vem? Vad?

Jag var till tandläkaren efter jobbet idag. Det var ett positivt besök, röntgenbilderna visade ingenting och jag fick beskedet att jag inte kommer att tappa mina tänder, trots att jag blir äldre.
Hon påstod, att om jag skulle få sådana problem skulle det redan ha börjat visa sig.

TACKAR, NIGER och till och med BOCKAR!

Sen offrar jag väl en eller ett par getter på att hon talade sanning!

Glad i hågen stegade jag ut därifrån för att göra en snabbis in på Boddan (Body Shop alltså). Tack Inga, att du uppmanat mig att alltid ha kameran med mig, nu fick jag ta lite annorlunda bilder.

VEM har hittat på att balkonger kan se ut så här?



En helt genomskinlig glaslåda! Ett växthus, eller vad är det tänkt som? Jag skulle nog inte hasa ut där på morgonen för att lufta täcket, inte heller ligga lättklädd och sola.

Hur varmt blir det mitt i sommaren? Vill man att alla ska se allt man gör på sin balkong?

Det man ser från dessa glashistorier är ett parkeringshus och en parkeringsplats, några träd i kanten och ett annat hus. Inte så kul tyckte jag och hivade upp kameran. Två damer stod vid en bil, stirrade på mig, sen på vad det var jag tog kort på och slutligen tappade de hakorna och stirrade på mig en gång till.
Tyvärr kunde jag inte avgöra om de tog mig för rena galningen, eller om de trodde jag var arktiekten, som nöjd förevigade mitt verk.

Knallade vidare upp mot Drottninggatan. Våghustorget är helt ödelagt, alla träd borttagna, men ryktet säger att det är nya på väg. Kan det här vara planteringsgroparna med stödramar?



Torget är avspärrat och ser urtrist ut! Bra att visa lite fulheter här på bloggen ibland.

Gallerian Träffpunkt genomgår också någon slags metamorfos, vad gör de på taket? Jag är tydligen ganska ovetande vad som händer mitt på stan. Det kan bero på att jag helst inte vill vara där, men när jag nu ändå måste ibland passar jag på att se mig omkring.

Vad ska det bli? Ett bostadshus? Har jag missat all information senaste halvåret?



Nästan uppe på Drottningatan upptäcker jag i alla fall var min bästa Umeåkompis E kan komma att arbeta, om hon kan tänka sig att slita sig från kylan och snön ovan där. Jag väntar!!!!!

Här kära syster har du ditt nästa ställe, det bara väntar på dig!!!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0