Middagsfrämmande

Min kära dotter bjöd in sig själv och sambon till årets första grillafton häromdagen.

Jag var så där måttligt road, dels skulle jag arbeta nästan hela dagen, dels brukar jag inte äta två rejäla mål mat på samma dag. Det var dock valborgsmässoafton hon föreslog, så jag tyckte att det kändes okej.

I morse var det varmt ute och ännu skönare när jag slutade 15.00 och åkte hem. Det kändes bra. Kärestan var redan hos mig när jag kom och jag fick visa honom "mitt" garage. Sedan körde jag in bilen och kände mig lyxig!

 Tänkte på vargavintern som snart är här igen.....Se hela bilden 








Allt flöt på, vi fixade ugnsbakad potatis, hackade sallad, dukade, startade grillen och började grilla.

När "barnen" kom hade de varit förbi djuraffären och köpt ett litet ben till Babusjka. Hon nosade runt lite och när vi satte oss till bords och njöt av maten, fick hon sitt ben.

Jag vet inte vem som blev mest mätt, vi eller hunden.

Jag vet inte heller om hon ätit ben förut, men nu har hon och intressant var det!






Plötsligt var hon bara borta, vem som bar benet vet jag inte, det måste så klart ha varit hon. Vi trodde det var för tungt, men hon förflyttade sig till hallen. Hur hon kunde veta att benet låg mer stilla där är också något att fundera över.




Det var en som var trött efter den här middagen...! En fyrbening!



OJ VAD HON SOV!!!! Trevlig kväll utan en enda brasa. Det ösregnar här !


Kommentarer
Postat av: Herta

Israel och Västbanken 1 ligger ute nu.

2010-05-01 @ 13:41:53
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Fy och blä för regn !!! Men nu skiner faktiskt solen här....gudomligt.

Så rolig lilla vovven ser ut med jättebenet...gullunge !!!!

Gott med grillat va ??? Det gjorde vi igår också....

Kram på dig

Margaretha

2010-05-01 @ 18:58:51
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Suss

Herta, Tack för tipset, jag har redan börjat "resan" med er.

2010-05-02 @ 11:47:29
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Margaretha, Det var jättegott att grilla, smakar bäst de första gångerna.

Hunden såg för härlig ut när hon fick benet, som om hon inte förstod. Hon höll på säkert 1 timme och jobbade med det. Kram.

2010-05-02 @ 11:48:33
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0