Det klarnar

TACK Sylvia för att du löste mysteriet med den dekorerade väggen. Vilket otroligt bra minne du måste ha!

Den heter "Festremsan" och är gjord av konstnären Walter Holmström, Kumla.  Han är 97 år, fyller 98 i höst!

Min fundering idag, om att det nog är emalj och inte mosaik, visade sig också vara riktig. Den hamnade där på väggen 1968. Nu när jag fick ett namn på den var det ganska lätt att få ett svar av Google. Se länk!

Så var det inte mer med det.

Svar till alla som kommenterat är att jag kan inte göra annat än hålla med er.


Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Morning! Fniss...många härliga foton på dig o paraplyt!

Hoppas helgen blev bra! Min blev så bra så!

Kramen!

Ragnvi

2010-08-10 @ 05:55:04
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Suss

Ragnvi, Ja du, det var ett antal foton till kan jag tala om, men roligt var det. Kram

2010-08-10 @ 11:08:22
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0