Kvarnboden






Det här är Kvarnboden, dit följde jag med min kompis E som skulle titta på nya gardiner till sitt kök. Som vanligt har jag allt jag behöver, även om det följer med något nytt då och då, men titta kan man alltid.

Det är ett fint gammalt timrat hus som butiksägarinnan inrett väldigt smakfullt.



Uppe på loftet fanns det kläder från SussiLi, väldigt ljuva, men ack så dyra för min kassa och inte är jag så ljuv heller för den delen. Heminredningstyger för beställning fanns också och många mycket smakfulla detaljer.





Kudde med monogram, sådana gardiner fanns också.



Jag kikade ner från ovan på dem en våning under oss.



Man kunde köpa lite fika. Kaffe, te eller dricka med rulltårta.




Och ute i trädgården fanns olika sittplatser





Strax nedanför rinner Järleån (tror jag det är) och jag kan ju absolut inte motstå vatten, så dit drogs jag som flugan till sockerbiten.




Jag bara fastnade där och satt länge och tittade på skräddarna som var i full aktivitet



Så otroligt fin utemiljö, förutom den romatiska insidan av Kvarnboden.



Tillbaka in och här är lite bilder på sortimentet.








Prydnadskeramik, fina muggar och en väldigt rolig tekopp fanns av Leena Axelsson från Gisslarbo keramik. Det är en praktisk detalj, en inbyggd hållare för begagnad tepåse där på sidan.





Jag stod emot frestelsen och köpte inte ens ett kort. Vilken tur, med tanke på att jag såväl som present- och julklappspapper, har ganska många kort på lager också.

Det ska bli roligt att komma tillbaka när det börjar dra mot jul, då brukar såna här små bodar har mycket fint för en sån julklappsfantast som jag är!


Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Morning! Även om inget skulle få följa med mig hem pga priset så skulle jag gärna besöka det underbara stället! Så fint och så mycket fint!

Har nu läst ikapp en hel massa hos dig...härligt!

Det där med vetet visste jag inte!

Kramen!

Ragnvi

2010-08-06 @ 08:59:14
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: anne

En sådan butik skulle jag också vilja besöka, men är det dyra saker så blir det mest för tittning.



Om du är julklappsfantast, du är inte sorten som börjar redan så här års?

2010-08-06 @ 20:21:18
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Suss

Ragnvi, Håller med, det var mycket fint, men alldeles för dyrt. Jag går hellre på loppis o dyl och gör konstiga fynd. Vete är barndomsminne, som jag skrev. Kram och trevlig helg!

2010-08-06 @ 23:30:10
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Anne, det är roligt att "handla" med ögonen och väldigt billigt. Ibland blir det lite för vitt för min smak, men det är så i många små butiker just nu. Trevlig helg.

2010-08-06 @ 23:30:57
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Mia

Vilka fina bilder, allra helst de tre översta. Var ligger Kvarnboden? Långt ifrån Jönköping förstås?

2010-08-09 @ 11:25:15
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Suss

Mia, Jag gillar också husen och omgivningarna mest.

2010-08-10 @ 00:40:39
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0