Tomatlycka. Nu har jag kört in på tomatspåret!

Apropå mina förra inlägg.

Tack och lov för Karintorp i Åsbro. Där finns en stor tomatodling och de smakar hur gott som helst. De är inte besprutade, de använder div insekter istället för bekämpningsmedel och tomaterna växer i torv. KOLLA LÄNKEN!





Det smakar nästan "mor och sommar", som när man fick gå ut i växthuset och hämta mogna tomater och bara mumsa i sig och nästan hur mycket som helst. Jag älskar tomater och äter dem som smågodis, eller istället för kanske jag ska säga. Det funkar utmärkt!

Det här köpte vi senaste gången, alla påsar kostar 25 kronor styck, oavsett vilken sort man köper. Tomatsalsan minns jag inte priset på, men det är billigare än ute i affärerna, om man nu har sån tur så att det säljs i ens vanliga matbutik.



I Karintorp finns det tomater långt in på hösten. De har en liten butik där de också säljer andra tomatprodukter och varor från andra producenter i närheten, t ex Granhammars ostar och honung.



De har öppet torsdag - söndag 17.00 - 18.00 fram till 1 oktober.

Det är väl värt att passa in ett besök om man är i närheten!

När vi kom ut, hade det kommit en ny kund som uppenbarligen var så ivrig att handla att han bara hade rusat in i affären, utan tanke på hur man parkerar! Tur att affären ligger långt ute på landet, annars hade han kunnat haft en halv bil när han kom ut igen.



Det är skillnad på tomater och tomater, det är ett som är säkert!

Kommentarer
Postat av: ansepanse

jodå, det är skillnad, jag glömmer aldrig tomaterna vi köpte direkt från ett växthus på en semester på Öland, solvarma tomater både doftar och smakar himmelskt

kramar

2010-08-22 @ 15:41:33
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Herta

Låter helt underbart. Jag är upvuxen med en mamma som odlade tomater i växthuset därhemma.MÅnga tomater. SJälv har jag odlat många tomater över tid, vanliga utomhustomater alltså. I år har jag bara en buske. Men gott är det med tomater.

2010-08-22 @ 17:04:02
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Suss

Ansepanse och Herta, Finns inte mycket som är så gott som solvarma tomater, odlade i närheten så de inte har rest så långt! Odla själv är också härligt, nu var det ett tag sen sist jag provade.

2010-08-22 @ 19:42:22
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: annbritt

Alltid bäst med närproducerat oavsett vad det är "blink" "blink"

kram

2010-08-23 @ 19:36:40
URL: http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Postat av: Suss

Ann-Britt, Helt klart, jag förstår precis vad du menar! Mycket gott och fint kan man hitta i städer nära Örebro....Kram!

2010-08-23 @ 19:45:47
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0